کد خبر : 1996819 | 04 بهمن 1402 ساعت 02:49 | 41.4K بازدید | 10 دیدگاه

پایان ریوا، افسانه کالیاری و یک اسطوره واقعی

خبری که فوتبال ایتالیا را عزادار کرد

لوییجی ریوا اسطوره فوتبال ایتالیا شب گذشته به دلیل بیماری از دنیا رفت.

خبری که فوتبال ایتالیا را عزادار کرد

به گزارش ورزش، لوئیجی ریوا، مهاجم افسانه‌ای تیم ملی ایتالیا در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی در ۷۹ سالگی درگذشت. فدراسیون فوتبال ایتالیا ضمن تأیید این خبر، به «یکی از برترین مهاجمان تاریخ فوتبال جهان» ادای احترام کرد. گلزن قهار کالیاری با پیراهن آتزوری مدال طلای جام ملت‌های اروپا را کسب کرد و تا یک قدمی قهرمانی جام جهانی هم پیش رفت. او با به ثمر رساندن ۳۵ گل ملی در ۴۲ مسابقه، همچنان بهترین گلزن تاریخ تیم ملی ایتالیا به شمار می‌رود. 

ریوا طی هفته اخیر به دلیل بیماری در خانه خود واقع در ساردنی ایتالیا بستری و به دلیل حمله قبلی مورد مداوا قرار گرفته بود. گابریله گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا گفته: «من به شدت متأثر و اندوهگین هستم. فوتبال ایتالیا به دلیل از دست دادن یک اسطوره ملی واقعی سوگوار است.» این هفته تمام مسابقات سری آ با یک دقیقه سکوت به احترام ریوا آغاز خواهد شد. 

1982197

ریوا مهاجم کارساز و کاربلدی بود که در روزگار خود به عنوان یکی از برترین بازیکنان جهان شناخته می‌شد‌. به دلیل قدرت فیزیکی و توانایی در شوت‌های محکم و دقیق، لقب «صاعقه» را یدک می‌کشید و با پیراهن تیم ملی ایتالیا در عرض ۲ سال به فینال یورو و جام جهانی صعود کرد؛ هرچند حاصل ماجراجویی ایتالیا در جام جهانی ۱۹۷۰، چیزی فراتر از شکست مقابل یاران پله در تیم ملی برزیل نبود. او یک سال قبل از این فینال، رقابت بر سر کسب توپ طلای سال ۱۹۶۹ فوتبال اروپا را به هم‌وطنش جیووانی ریورا باخته بود. 
ریوا تقریباً تمام دوران حرفه‌ای خود در فوتبال باشگاهی را با پیراهن کالیاری پشت سر گذاشت و وقتی این باشگاه واقع در ساردنی اولین و آخرین قهرمانی خود در لیگ ایتالیا را در سال ۱۹۷۰ جشن گرفت، ریوا به عنوان بهترین گلزن سری آ شناخته می‌شد. دوره پایانی فوتبال او با مصدومیت‌های شدید همراه شد؛ به گونه‌ای که در سال ۱۹۷۶ با جهان فوتبال خداحافظی کرد.

او در ۳۱۵ مسابقه برای کالیاری، مجموعاً ۱۶۴ گل در لیگ به ثمر رساند و ۳ بار عنوان برترین گلزن فصل را از آن خود کرد. او در سال‌های اخیر به عنوان رئیس افتخاری باشگاه کالیاری شناخته می‌شد.

1982205

دیدگاه‌ها