کد خبر : 1996832 | 03 بهمن 1402 ساعت 17:17 | 38.6K بازدید | 11 دیدگاه

آماده‌باش آرنولد برای یک قدرت‌نمایی دیگر

استرالیا صعود کرد اما با حسرت و افسوس

تیم ملی استرالیا موفق شد راهی مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا شود.

استرالیا صعود کرد اما با حسرت و افسوس

به گزارش "ورزش سه"، در سومین دور از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر، امروز از گروه B دو دیدار برگزار شد که در پایان ازبکستان و استرالیا راهی مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا شدند.

استرالیا موفق شد با تساوی در مقابل ازبکستان به‌عنوان تیم صدر نشین صعود کند و این در شرایطی رخ داد که آنها تا پیش از دقیقه ۸۰ برنده بازی بودند تا بتوانند برای نخستین‌بار از زمان ورود به فوتبال آسیا در سال ۲۰۰۷، در تمامی بازی‌ها پیروز شوند؛ به هر ترتیب این تیم با دو برد و یک تساوی به مانند همیشه موفق به صعود شد تا در جمع شانزده تیم برتر آسیا باقی بماند.

نکته حائز اهمیت از صعود استرالیا به مرحله بعد این است که این تیم باز هم نتوانست در مرحله گروهی با پیروزی در هر سه بازی راهی مرحله حذفی شود اما از طرفی دیگر پس از سال ۲۰۱۱ برای دومین‌بار به‌عنوان تیم صدر نشین از گروه صعود می‌کند.

پیش از این در سال ۲۰۰۷ این تیم با یک برج یک تساوی و یک شکست به‌عنوان تیم دوم صعود کرده بود. همچنین در ۲۰۱۱ با دو برد و یک تساوی صدر نشین شد و در ۲۰۱۵ نیز با قبول دو برد و یک شکست در رده دوم گروه قرار یافت.

در دوره گذشته نیز به‌مانند سال ۲۰۱۵، استرالیا در مرحله گروهی مقابل اردن متحمل شکست شد تا در شرایط کنونی این تیم همچنان حسرت پیروزی در هر سه بازی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا را در سینه داشته باشد.

استرالیا با صعود به‌عنوان تیم صدرنشین این گروه در مرحله بعد ۷۵ درصد با به مصاف تیم سوم گروه D(ژاپن/اندونزی) و در ۲۵ درصد به مصاف تیم سوم گروه C (هنگ کنگ/فلسطین) خواهند رفت.

دیدگاه‌ها