کد خبر : 1996949 | 04 بهمن 1402 ساعت 06:13 | 13.4K بازدید | 20 دیدگاه

تیم ملی در خط دفاع و حمله توازن ندارد؛

لطيفي: طارمی و سردار عصای طلایی قلعه‌نویی هستند

بازیکن سابق تیم ملی در گفت‌وگویی به بررسی عملکرد ملی‌پوشان در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا پرداخت.

لطيفي: طارمی و سردار عصای طلایی قلعه‌نویی هستند

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران شب گذشته برابر امارات پیروز شد تا با کسب ۹ امتیاز از سه بازی راهی مرحله حذفی شود. علي لطيفي، بازيكن سابق تيم ملي در گفت‌وگو با خبرنگار ما از عملكرد ملي‌پوشان برابر امارات ابراز رضايت کرد و گفت: بين سه بازي مرحله گروهي، بي‌ترديد بهترين عملكرد تيم ملي برابر امارات بود و امير قلعه‌نويي تمام نفرات در فاز هجومي را استفاده كرد.

او ادامه داد: البته روي نيمكت باز هم بازيكنان با كيفيتي بودند كه نشان از اين مي‌دهد كه دست ايشان براي تعويض‌ها پُر است. طارمي و آزمون با توجه به تجربه بين‌المللي‌اي كه دارند نسبت به ساير گزينه‌ها ارجحيت دارند اما بقيه بازيكنان در خط حمله هم دست كمي از اين دو نفر ندارند. می‌توان گفت حضور سردار آزمون كنار طارمي یک عصاي طلايي براي قلعه‌نویی است و دیدیم که هر دو گل طارمي در اين بازي با پاس گل سردار شكل گرفت. آنها مكمل يكديگر در خط حمله هستند و ما هم به‌عنوان تماشاچي دلگرم به حضور اين دو بازيكن در خط آتش هستيم كه واقعا اصطلاحاً چشم بسته يكديگر را پيدا مي‌كنند.

لطیفی سپس به نقطه ضعف تیم ملی اشاره کرد و گفت: نقطه ضعف تيم ملي را ساختار دفاعي تيم ديدم كه شامل سه بخش است: ١- دفاع فردي ٢- دفاع گروهي و ٣- دفاع تيمي. شجاع و كنعاني توانستند اعتماد آقاي قلعه‌نويي را جلب كنند و به هماهنگي لازم برسند. به نظرم براي بازي برابر سوريه هم اين دو نفر گزينه مناسبي هستند. سبك فوتبال تيم ملي سوريه دفاعي و استفاده از ضد حملات است كه اميدوارم برابر آنها موفق باشيم.

دیدگاه‌ها