کد خبر : 1997030 | 04 بهمن 1402 ساعت 13:55 | 159.1K بازدید | 61 دیدگاه

گزارش:

دوم شویم یا سوم: مربی ژاپن سرگیجه گرفت!

صعود ژاپن به عنوان تیم دوم یا سوم گروه به یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا دو مسیر متفاوت را برای این تیم رقم خواهد زد.

دوم شویم یا سوم: مربی ژاپن سرگیجه گرفت!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ژاپن امروز در دیدار پایانی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به مصاف اندونزی خواهد رفت. در حالی که احتمال صعود به عنوان تیم اول با شکست از عراق کاملا از بین رفته، اما همچنان به عنوان تیم دوم و شاید سوم نیز شانس صعود دارند. جالب اینکه صعود به عنوان تیم دوم مسیر شلوغ‌تری را برای ژاپن خواهد داشت.

ژاپن با تساوی برابر اندونزی تیم دوم گروه صعود می‌کند. اگر آنها شکست بخورند باید یکی از چهار تیم سوم دارای عملکرد بهتر در گروه‌ها باشند تا صعود کنند.

1982504

تا امروز، چین که در رده سوم گروه A قرار دارد عملکرد ضعیفتری نسبت به ژاپن داشته است. با توجه به شرایط گروه‌ها، فعلا چین کمترین امتیاز را به عنوان تیم سوم پس از انجام همه بازی‌هایش دارد و اگر عمان و بحرین در بازی آخر خود نتیجه بگیرند، ژاپن با شکست در بازی امروز حذف خواهد شد. فعلا دو تیم سوم با 4 امتیاز شانس صعود بالایی دارند.

ژاپن احتمالا دوم خواهد شد ولی اگر به عنوان تیم سوم صعود کند، مسیر ساده‌تری در دور بعدی خواهد داشت.

▼در صورت کسب مقام دوم
در صورت صعود ژاپن به عنوان تیم دوم گروه D، در دور یک هشتم نهای با تیم اول گروه E روبرو خواهد شد. در گروه E، اردن و کره جنوبی برای صدرنشینی با یکدیگر رقابت می‌کنند و این احتمال وجود دارد که ژاپن و کره جنوبی خیلی زود به هم برخورد کنند. این بازی در تاریخ 31 ژانویه برگزار می‌شود، بنابراین ژاپن 6 روز فرصت استراحت خواهد داشت. مزیت این است که زمان آماده‌سازی کافی را به ژاپن می‌دهد و یک روز بیشتر از کره استراحت می‌کند.

در صورت صعود به، مرحله یک چهارم نهایی، فاصله زمانی بین مراحل تا فینال کمتر خواهد بود.

1981499

▼در صورت کسب مقام سوم
از سوی دیگر، ژاپن در صورت شکست مقابل اندونزی و احراز شرایط صعود به مسابقات نهایی با کسب مقام سوم، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف استرالیا، تیم اول گروه B خواهد رفت. این دیدار قرار است بیست و هشتم ژانویه برگزار شود و 3 روز پس از بازی با اندونزی خواهد بود. 

با این حال، پس از آن، مرحله یک چهارم نهایی برای 2 فوریه، نیمه نهایی برای 6 و فینال برای 10 فوریه برنامه‌ریزی شده است، بنابراین فرصت استراحت بیشتر برای ژاپن در مراحل حساس فراهم می‌شود و تقویم شلوغی نیست.

به عبارتی ژاپن در صورت صعود به عنوان تیم دوم یا سوم، رقیب سختی در دور بعد دارد با این تفاوت که صعود به عنوان تیم دوم، مسیر شلوغ و فشرده‌تری تا فینال خواهد داشت.

منبع: سایت گکیساکا ژاپن

دیدگاه‌ها