کد خبر : 1997242 | 05 بهمن 1402 ساعت 13:25 | 59.5K بازدید | 41 دیدگاه

اعتراض‌های نژادپرستانه بی‌تاثیر بودند

پاسخ دندان‌شکن: مربی ژاپن روی حرفش ماند

آیانه سوزوکی که بعد از شکست ژاپن از عراق باحملات شدید در شبکه‌های اجتماعی روبرو شده بود، دیروز بار دیگر در ترکیب ثابت قرار گرفت تا موریاسو طبق وعده از ستاره تیمش حمایت کند.

پاسخ دندان‌شکن: مربی ژاپن روی حرفش ماند

به گزارش "ورزش سه"، در بازی ژاپن برابر اندونزی، آیانه سوزکی گلر فیکس ژاپن بود و این نشان از توقع و اعتماد به سوزوکی داشت. او به‌عنوان گلر شروع کننده انتخاب شد زیرا مربی ایمانش به او را از دست نداده بود. 

تیم ملی ژاپن در این دیدار 8 تغییر در ترکیب اصلی خود ایجاد کرد، دیداری که با تساوی در آن هم به دور بعد صعود می کرد. تنها دو بازیکنی که هر سه بازی دور گروهی را از ابتدا شروع کردند، کاپیتان واتارو اندو و دروازه‌بان 21 ساله و آیانه سوزوکی بودند.

انتقاداتی زیادی هم از خط دفاعی شنیده می‌شد که در دو بازی متوالی دو گل دریافت کرده بود، بازی اول مقابل ویتنام (4-2) و بازی دوم مقابل عراق (1-2). 

1982823

مربی هاجیمه موریاسو این را تصدیق کرد و گفت: «فکر می‌کنم فشار روی سوزوکی هم بود، چون در بازی اول و دوم دو گل دریافت کرد. او هنوز جوان است. برای اینکه تجربیات متنوعی کسب کند و حتی بیشتر رشد کند، می‌خواهم به او چالش‌های سخت اما دشواری بدهم. هم به تیم و هم به او کمک کنم تا رشد کنند. من اینطور فکر می‌کردم و به همین دلیل سوزوکی فیکس بود.»

پس از شکست از عراق، گلر رنگین پوست در شبکه‌های اجتماعی حملات و انتقادات تبعیض‌آمیزی دریافت کرد. سوزوکی به شدت اعتراض کرد و گفت: «دوست دارم از این کار خودداری کنید». 

موریاسو در کنفرانس مطبوعاتی رسمی یک روز قبل از بازی گفت: «مایلم قاطعانه به کسانی که از کلمات نژاپرستانه و تبعیض آمیز علیه سوزوکی استفاده کردند بگویم که او یک بازیکن مهم برای ماست. این رفتارها را تمام کنید و فقط از تیم حمایت شود.»

فدراسیون فوتبال ژاپن (JFA) نیز قبل از بازی اعلام کرد: «اظهارات تبعیض‌آمیز و تهمت و غیره علیه ایانه سوزوکی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. این رفتار کاملا غیرقابل قبول است و JFA قاطعانه به آن اعتراض خواهد کرد. JFA هرگز از اعمالی که ناقض حقوق بشر، شرافت، حریم خصوصی و غیره باشد چشم پوشی نخواهد کرد و با اقدامات قانونی به ریشه کن کردن آنها ادامه خواهد داد.»

سوزوکی پس از پایان بازی، قدردانی خود را اعلام کرد و گفت: «تیم و اتحادیه فوتبال ژاپن در مجموع اراده قوی برای عدم تحمل (اظهارات تبعیض‌آمیز) از خود نشان دادند. اظهارات تبعیض آمیز موضوعی نبود که من نگران آن باشم و توانستم روی فوتبال تمرکز کنم.»

سوزوکی از اینکه نتوانست کلین‌شیت کند نیز ناراحت بود: «ناامیدکننده بود. دوست داشتم دروازه بسته می‌ماند. می‌خواهم توانایی خود را روی توپ‌های ارسالی از کناره‌ها بهبود بخشم.»

دیدگاه‌ها