کد خبر : 1997085 | 04 بهمن 1402 ساعت 18:09 | 47.4K بازدید | 15 دیدگاه

شانس صعود تیم برانکو قوت گرفت

تیم ملی عمان در صورت پیروزی مقابل قرقیزستان می‌تواند به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

شانس صعود تیم برانکو قوت گرفت

به گزارش ورزش سه، تیم ملی عمان که در جام ملت‌های آسیا در گروه F قرار دارد در بازی نخست در شرایطی که با یک گل از عربستان پرستاره پیش بود در نهایت با کمی بدشانسی دو بر یک شکست خورد. عمان در بازی دوم خود نیز مقابل تایلند نمایش خوبی نداشت و بدون گل متوقف شد تا شرایط صعود این تیم به خطر بیافتد و البته رسانه‌های عمانی برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی کشورشان را تحت فشار بگذارند.
با این حال با شکست امروز اندونزی مقابل ژاپن و سه امتیازی ماندن این تیم شانس صعود عمان به عنوان یکی از چهار تیم برتر سوم گروه خود زنده ماند.
در حال حاضر دو تیم سوریه و فلسطین چهار امتیازی شده و به عنوان تیم‌های سوم می‌توانند از گروه خود صعود کنند. بحرین نیز سه امتیازی است و در صورت تساوی مقابل اردن می‌تواند دیگر تیم سوم صعود کننده به مرحله بعد باشد.
در عین حال شکست اندونزی مقابل ژاپن باعث شد این تیم در امتیاز 3 باقی بماند و چنانچه اندونزی یک امتیاز می‌گرفت شرایط برای عمان سخت می‌شد.

حالا چنانچه عمان در بازی آخر مرحله گروهی خود مقابل قرقیزستان پیروز شود با چهار امتیاز قطعا به عنوان یکی از چهار تیم سوم گروه‌های شش گانه به مرحله بعد صعود خواهد کرد اما با مساوی حذف می‌شود شاید اندونزی با همان سه امتیازی که از ویتنام گرفت صعود کند.

با این وجود عمان همچنان شانس صعود به عنوان تیم دوم گروه خود را هم دارد. اگر شاگردان برانکو با دو گل یا بیشتر قرقیزستان را شکست دهند و تایلند در مصاف با عربستان با دو گل یا بیشتر شکست بخورد این عمان است که با تفاضل گل بهتر نسبت به تایلند می‌تواند در رده دوم گروهش قرار بگیرد و در مرحله حذفی کار راحت‌تری داشته باشد.

دیدگاه‌ها