کد خبر : 1997137 | 04 بهمن 1402 ساعت 21:31 | 17K بازدید | 12 دیدگاه

رسمی: پایان کار بلماضی در تیم ملی الجزایر

جمال بلماضی به صورت رسمی به همکاری خود با تیم ملی الجزایر پایان داد.

رسمی: پایان کار بلماضی در تیم ملی الجزایر

به گزارش "ورزش سه"، پس از شکست تلخ و دور از انتظار الجزایر برابر موریتانی، جمال بلماضی به پایان کار خود در تیم ملی این کشور رسید و طرفین امروز به صورت رسمی، برای جدایی و پایان همکاری، به توافق دست یافتند.

در دور سوم مرحله گروهی جام ملت‌های آفریقا، الجزایر در شرایطی به مصاف موریتانی رفت که در دو مسابقه قبلی خود برابر آنگولا و بورکینافاسو با تساوی متوقف شده بود و برای صعود به دور بعد، نیازمند کسب پیروزی مقابل موریتانی بود.

با این حال، الجزایر در دیداری غیرمنتظره، با یک گل مغلوب شد تا از دور مسابقات کنار برود. پس از این عملکرد فاجعه بار، اخبار زیادی پیرامون جدایی بلماضی از الجزایر شنیده می‌شد که این موضوع رسما اعلام شد.

1982675

صادی ولید، رئیس فدراسیون فوتبال الجزایر با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت: من با سرمربی تیم ملی، آقای جمال بلماضی، ملاقات کردم تا در مورد عواقب این شکست تلخ صحبت کنم و به توافقی دوستانه برای پایان همکاری میان فدراسیون و سرمربی و قراردادی که موجود بود، دست یافتیم.

رئیس فدراسیون فوتبال الجزایر در ادامه نوشت: ما از جمال بلماضی مربی برای تمام کارهایی که برای تیم انجام داد تشکر می‌کنیم و برای او در ادامه دوران حرفه‌ای‌اش آرزوی موفقیت داریم.

جمال بلماضی در سال 2018 هدایت تیم ملی الجزایر را برعهده گرفت و با این تیم در سال 2019 قهرمان آفریقا شد ولی در مرحله پلی آف صعود به جام جهانی، به شکلی عجیب و دراماتیک با گل دقیقه 120+4 مغلوب کامرون شد و از صعود به جام جهانی 2022 بازماند.

1982676

الجزایر در دوره قبلی جام ملت‌ها در کامرون نیز در مرحله گروهی عملکرد فاجعه باری داشت و با یک امتیاز و دو شکست، باز هم در دور گروهی حذف شده بود تا ناکامی در رقابت‌های امسال، منجر به پایان همکاری با بلماضی شود.

لازم به ذکر است که جمال بلماضی طی این مدت، 67 بار روی نیمکت الجزایر نشست که تنها در هفت مسابقه شکست خورد که سه مورد آن در جام‌های ملت‌های آفریقا و یک بازی نیز در مسابقه مرگ و زندگی پلی آف جام جهانی بود که باعث شد علی رغم 43 پیروزی و کسب میانگین 2.18 امتیاز، او به پایان کارش در الجزایر برسد.

دیدگاه‌ها