کد خبر : 1997176 | 05 بهمن 1402 ساعت 04:15 | 14.1K بازدید | 3 دیدگاه

خورخه سامپائولی:

فلسفه مربی‌گری در فوتبال نابود شده است!

خورخه سامپائولی، مربی آرژانتینی، می‌گوید از تغییرات حال حاضر فوتبال و عوض شدن نقش سرمربی خوشش نمی‌آید.

فلسفه مربی‌گری در فوتبال نابود شده است!

به گزارش "ورزش سه"، خورخه سامپائولی مدتی است که هدایت تیمی را برعهده نگرفته. گفته می‌شود تیم‌هایی مانند لیون و آژاکس به دنبال جذب او هستند اما پس از مصاحبه آخرش به‌نظر می‌رسد دیگر مانند گذشته چندان علاقه‌مند به مربی‌گری نیست.

او درباره اینکه چگونه فوتبال مدرن و حساسیت درباره کسب نتایج به فلسفه مربی‌گری آسیب زده گفت: «چیزهای خوبی را شاهد نیستم. در اکثر تیم‌ها من بیشتر تلاش‌های مربیان برای اخراج نشدن را می‌بینم. آنها فقط می‌خواهند به هر روشی ببرند و دیگر فلسفه‌ای که با آن بازی می‌کردند را فراموش کرده‌اند.

چیزی که مرا آزار می‌دهد این است که وقتی یک مربی چند بازی برنده نمی‌شود فلسفه‌اش را رها می‌کند و فقط برای بردن تلاش می‌کند. این به فوتبال آسیب زده است. در فوتبال امروزی نتیجه برای مدیران تیم مهم‌تر از فرایند توسعه یا اجرای یک استراتژی مستحکم است و همین باعث شده است که مربیان به جای تفکر در سبک بازی خود، به دنبال راه‌های موقتی برای بردن بازی‌ها بروند. من این وضعیت را قبول ندارم و سعی می‌کنم با آن مبارزه کنم.»

سامپائولی در آخر به سوالی درباره برگشتن به فوتبال پاسخ داد: «من چیزی که فوتبال به آن تبدیل شده را دوست ندارم،‌ اما همچنان مربی‌گری را دوست دارم.»

دیدگاه‌ها