کد خبر : 1997253 | 05 بهمن 1402 ساعت 14:05 | 37.6K بازدید | 11 دیدگاه

قهرمان جهان و یاری به مردم در یخبندان اردبیل

روز چهارشنبه پرويز هادى، پهلوان سال ١٣٩٣ ايران، براى كمك به هموطنان نيازمند در اردبيل لحظاتى خاص را تجربه كرد.

قهرمان جهان و یاری به مردم در یخبندان اردبیل

به گزارش "ورزش سه"، سوز بود و بوران، برفى سنگين تمام كوچه پس كوچه‌ها و خيابان‌هاى اردبيل را به‌شدت مسدود كرده بود اما پهلوانانى از تبار كشتى‌گيران عنوان‌دار ايران و جهان با تكيه بر مسلك و اصل جوانمردى، يك‌بار ديگر قدم در راه پورياى ولى و تختى‌ها گذاشتند.

رسمى كه رسول خادم بعد از كسب طلاى المپيك ١٩٩٦ آتلانتا با تأسيس موسسه فرهنگى هنرى خيريه خادمين على ابن ابيطالب (ع) بنيان گذاشته و اين‌بار با احد پازاج و پرويز هادى راه اردبيل را در پيش گرفته بود آن‌هم در روزى به‌شدت برفى.

1982836
1982832
1982833

پرويز هادى پهلوان سال ١٣٩٣ ايران كه مدال برنز كشتى آزاد سنگين وزن ٢٠١٨ قهرمانى جهان را در كنار چهار طلاى تيمى جام جهانى و دو طلاى بازي‌هاى آسيايى، سه طلاى قهرمانى آسيا و برنز قاره كهن به گردن آويخته وقتى در اردبيل با برفى شديد روبرو شد و امكان تردد وسيله نقليه وجود نداشت، اجاق گازى را براى رساندن به خانواده‌اى نيازمند، چهار كيلومتر در برف بر دوش كشيد.

تيم ملى كشتى فرنگى ايران تنها قهرمانى خود در تاريخ رقابت‌هاى قهرمانى جهان را سال ٢٠١٤ در تاشكند ازبكستان با سرمربيگرى احد پازاج كسب كرده است كه در اردبيل دوش به دوش پرويز هادى در روز چهارشنبه مشغول كمك رسانى به نيازمندان شهرش بود.

تحريريه "ورزش سه" از كارهاى خيريه و عام المنفعه تمامى ورزشكاران كشور براى ترويج مرام جوانمردى، مهربانى، فتوت، دستگيرى و پهلوانى در حق هموطنان نيازمند كشورمان به ويژه در مناطق محروم حمايت مى‌كند.

دیدگاه‌ها