کد خبر : 1997263 | 05 بهمن 1402 ساعت 14:30 | 22K بازدید | 29 دیدگاه

قهرمان را جعل می‌کنند

با افشاگری یک داور: رسوایی جدید در ایتالیا

فوتبال ایتالیا پس از افشاگری یکی از داوران فعال در یک برنامه تلویزیونی، ساعات بسیار پرتنشی را سپری می‌کند.

با افشاگری یک داور: رسوایی جدید در ایتالیا

به گزارش "ورزش سه"، پس از هفته‌ها بحث و جدل بر سر بسیاری از تصمیمات داوران (آخرین اعتراضات در مورد دو کارت زرد سیمئونه در فینال جام حذفی ایتالیا بود)، برنامه "Le Iene"، از شبکه ایتالیا اونو اظهارات جنجالی یکی از داوران فعال سری آ را پخش کرد؛ داوری که نمی‌خواست هویت خود را فاش کند.

او به عشق فوتبال و به دلیل اینکه این وضعیت به حرفه بسیاری از افراد آسیب می‌رساند، صحبت کرد. داور با بیان اینکه در این فصل خطاهای غیرقابل توضیحی در زمین و VAR وجود داشت، اذعان داشت: «اگر چنین تصاویر واضحی دارید و امکان دیدن دوباره آن‌ها وجود دارد، چگونه متوجه خطا نمی‌شوید؟»

1973125

این داور سپس شروع به بیان مثال‌هایی کرد: «پنالتی دزدیده شده از بولونیا در بازی با یووه، برخورد توپ به دست پولیشیچ در بازی جنوا-میلان، خطای باستونی در اینتر-ورونا قبل از گل تعیین کننده و... در همه این موارد به‌طور غیرقابل توضیحی، داور وسط و اتاق VAR در مقابل تصاویر بسیار واضح اشتباه کردند.»

او در ادامه گفت: «ارزیابی‌ عملکرد داوران تعیین می‌کند که دوران حرفه‌ای آنها چگونه پیش می‌رود، اما اگر داوری ها هم سیاست‌زده شود، خطر جعل قهرمانی وجود خواهد داشت. بسیاری از ما این احساس را داریم که ارزیابی‌ها، نمرات و ارتقاء و سقوط داوران فقط به عملکرد آنها بستگی ندارد.»

ظاهراً VAR برای جلوگیری از تردیدها مفید نبوده است: «گاهی اوقات تصاویری که برای توجیه یک تصمیم انتخاب می‌شوند، حتی ما را متقاعد هم نمی‌کنند. این احساس وجود دارد که فقط برخی از داوران محافظت می‌شوند. قضیه از این قرار است که همه داوران متضرر، نزدیک به گروهی نیستند که از نامزدی گروه خاصی در دنیای داوری حمایت می‌کنند و اکنون مناصب سطح بالایی را در اشغال خود دارند.»

1973259

این داور ناشناس در پایان گفت: «بیایید به بازی اخیر یووه-رم نگاه کنیم. برای انتخاب موقعیت دقیق رابیو که گل را به ثمر رساند، VAR تصویر لحظه اول را انتخاب کرد که در آن ولاهوویچ، ارسال کننده پاس گل، توپ را لمس می‌کند و از آنجا خط را رسم کردند. با این حال، اگر دقت کنید، پس از اولین تماس، ولاهوویچ حرکتی انجام می‌دهد و در فاصله زمانی بین اولین تماس و لحظه ارسال، کل سناریو تغییر می‌کند اما خط اشتباهی ترسیم شد.»

اتحادیه داوران فوتبال ایتالیا با عنوان اتهامات ناشناس غیرقابل قبول که آن را بدون هیچ مبنای مشخص» می‌داند، واکنش نشان داده است.

دیدگاه‌ها