کد خبر : 1997337 | 06 بهمن 1402 ساعت 03:16 | 18.3K بازدید | 19 دیدگاه

کره جنوبی از فاجعه کامل تا تساوی پرحاشیه

نیوز وان: تساوی تیم کلینزمن تبانی نبود

کره در دور پایانی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به معنای واقعی یک بازی پرتلاطم را تجربه کرد.

نیوز وان: تساوی تیم کلینزمن تبانی نبود

به گزارش "ورزش سه" مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا امروز به طور همزمان در دوحه قطر به پایان رسید. با مصمم شدن سه تیم (کره، اردن و بحرین) برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی، آنچه باقی مانده بود، رده بندی نهایی برای تعیین رقبای حریف بعدی بود.

- کلینزمن که از رده دوم گروه E شروع کرد، در دقیقه 34 نیمه اول به رده اول صعود کرد!

کره با هدایت یورگن کلینزمن در بازی دوم مقابل اردن به تساوی 2-2 دست یافت و در بازی سوم مقابل مالزی در رده دوم گروه E به میدان رفت.

مشخص بود که کره حتی با یک برد پرگل مقابل مالزی هم نمی‌توانست به تنهایی در صدر گروه قرار بگیرد. به همین دلیل است که کره با وجود اینکه در دقیقه 21 نیمه اول با ضربه سر یونگ وو یونگ 1-0 پیش افتاد، خیلی خوشحال نبود.

اما در بازی بحرین و اردن که همزمان برگزار شد، اتفاق جالبی رخ داد. عبدالله یوسف از بحرین، در دقیقه 34 نیمه اول روی یک ضدحمله گل اول را به ثمر رساند.

رتبه تیم‌ها به همین دلیل نوسان داشت. کره رتبه اول، بحرین رتبه دوم و اردن در رتبه سوم قرار گرفتند. اگر بازی اینطور تمام می‌شد، کره در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف ژاپن می‌رفت.

1983005

- تغییرات در 45 دقیقه دوم... کره از رده اول به رده دوم، سپس رده سوم، سپس رده دوم، سپس رده اول و در نهایت رده دوم!

برخلاف نیمه اول که کره راهی جز خندیدن نداشت، نیمه دوم واقعا فاجعه بود. بی‌ثباتی دفاعی یک مشکل اصلی برای تیم ملی تحت هدایت کلینزمن بود.

کره در دقیقه 6 نیمه دوم گل دریافت کرد. در این لحظه کره پس از بحرین به رده دوم سقوط کرد. اما بدترین اتفاق 10 دقیقه بعد رخ داد. کره به حریفش یک پنالتی داد و مالزی آن را به گل تبدیل کرد.

کره در این لحظه 4 امتیاز داشت و با تفاضل گل کمتر نسبت به اردن به رده سوم سقوط کرد. کره یک ناجی داشت، لی کانگ این از پاری سن ژرمن. در دقیقه 38 نیمه دوم، لی کانگ این از طریق یک ضربه ایستگاهی گل تساوی را به ثمر رساند.

نتیجه بازی 2-2 مساوی شد. کره با این گل پس از بحرین صدرنشین دوباره به مقام دوم صعود کرد. در این لحظه حریف آن‌ها در مرحله یک هشتم نهایی به صدرنشین گروه F (عربستان سعودی یا تایلند) تغییر کرد.

در وقت‌های اضافه نیمه دوم سون هیونگ مین موفق شد ضربه پنالتی را به گل تبدیل کند. بازی با برتری 1-0 بحرین مقابل اردن به پایان رسید، بنابراین اگرچه تصور می‌شد با شروع نیمه دوم کره به رده اول گروه E بازگردد، بار دیگر همه چیز پیچیده شد. در نهایت به لطف گل تساوی رومل مورالس از مالزی، کره در رده دوم گروه E قرار گرفت.

منبع: نیوزوان

دیدگاه‌ها