کد خبر : 1997341 | 05 بهمن 1402 ساعت 21:19 | 20.7K بازدید | 35 دیدگاه

تأسف کره‌ای‌ها: سون در کره مثل تاتنهام نیست!

سون هیونگ مین، ستاره تاتنهام، با وجود عملکرد خوب برای کره جنوبی، هنوز کیفیتی مشابه تیم باشگاهی‌اش را ندارد.

تأسف کره‌ای‌ها: سون در کره مثل تاتنهام نیست!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال کره با هدایت یورگن کلینزمن در سومین بازی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2023 قطر که در ورزشگاه الجنوب شهر الوکره قطر برگزار شد، مقابل مالزی به تساوی 3-3 دست یافت.

بولت هواداردر نتیجه کره با 5 امتیاز (تفاضل گل 3+) مرحله گروهی را در رده دوم گروه E به پایان رساند. بحرین که در دیدار پایانی مقابل اردن پیروز شد، با 6 امتیاز در رده اول گروه E قرار گرفت، اردن با 4 امتیاز سوم و مالزی با 1 امتیاز در رده آخر گروه E قرار گرفت. کره در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف صدرنشین گروه F خواهد رفت. گزینه‌های احتمالی عربستان و تایلند هستند.

1983021

کره پیش از این بازی صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی را قطعی کرده بود. پس از کسب نتایج دیدار گروه D، چهار تیم برتر از رده سوم گروه جواز صعود به مرحله یک هشتم نهایی را کسب کردند. با این وجود، کلینزمن سرمربی تیم ملی کره، بازیکنان کلیدی مانند سون هیونگ مین، لی کانگ این و کیم مین جائه را نیمکت نشین نکرد.

سون هیونگ مین از ابتدای بازی فعال نشان داد. او با حرکت بین جناح چپ و مرکز، حمله کره را رهبری کرد. مخصوصاً چندین بار 2 یا 3 مدافع مالزیایی را به دنبال خود کشید و در دفاع متراکم برای هم تیمی هایش فضا ایجاد کرد.

1983020

حرکات مثبت سون از دقیقه 14 نیمه اول شروع شدند. سون هیونگ مین پس از دریافت پاس از جونگ وو یونگ در یک ضدحمله از سرعت بالا استفاده کرد، دو نفر را پشت سر گذاشت و ضربه محکمی با پای چپ به توپ زد اما دروازه بان حریف آن را به موقع مهار کرد.

سون بار دیگر در دقیقه 37 نیمه اول از جناح چپ نفوذ کرد، فضای عقب زمین حریف را شکافت و وارد محوطه جریمه شد اما توپ را زیادی جلو انداخت. این صحنه تاسف باری برای کره‌ای‌ها بود که اگر پاس زود به چو گیو سونگ می‌رسید که در مرکز محوطه جریمه قرار داشت می‌توانست موقعیت گل ایجاد کند.

1983019

سون هیونگ مین در نیمه دوم به پست وینگر چپ رفت. پس از آن او چند نفوذ و سانتر خوب داشت که ناموفق بودند. اوج عملکرد سون در نیمه دوم بازی و گل کردنی پنالتی‌ای بود که برتری 3-2 را  به تیم ملی کره داد و در نهایت هم باعث شد یک امتیاز بازی را کسب کنند.

با این حال، سون هیونگ مین نتوانست در جریان بازی گل بزند. با توجه به اینکه مالزی در رده‌بندی فیفا در رده 130 قرار دارد، این نتیجه ناامیدکننده‌ای بود و برای هواداران کره‌ای این قابل قبول نیست که سون هیونگ مین که از برترین گلزنان لیگ برتر انگلیس است نتواند به چنین تیمی گل بزند. این درست است که گل باعث امتیاز گرفتن تیم شد و او بازی قابل قبولی را ارائه کرد، اما او هنوز با فرم فوق العاده‌ای که در تاتنهام دارد، برای کره جنوبی فاصله گرفته است.

دیدگاه‌ها