کد خبر : 1997431 | 06 بهمن 1402 ساعت 11:14 | 98K بازدید | 131 دیدگاه

رسوایی برای فوتبال آسیا؛

کارشناس قطری: تساوی کره‌جنوبی یک تقلب در آسیا بود

تساوی کره‌جنوبی مقابل مالزی یک اتفاق بحث برانگیز در فوتبال آسیا بود.

کارشناس قطری: تساوی کره‌جنوبی یک تقلب در آسیا بود

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ با نتایج بسیار عجیبی دیروز در پایان گروه‌های ۶ گانه به پایان رسید، ماجد الخلیفی کارشناس شبکه قطری الکاس تایید کرد که نتایج در گروه پنجم مسابقات به وضوح دست‌کاری شده است.

در گروه پنجم، کره‌جنوبی در جدال با مالزی به شکل عجیبی سه گل دریافت کرد و در بازی همزمان، اردن مقابل بحرین پس از دریافت گل نخست، دیگر هیچ حمله‌ای روی دروازه بحرین نداشت و اغلب مشغول پاسکاری در زمین خودی بود.

ماجد الخلیفی گفت: آنچه اتفاق افتاد یک رسوایی در کنفدراسیون فوتبال آسیا، فوتبال آسیا و کل قاره آسیا بود، واضح بود که کره می‌خواست از رویارویی با ژاپن فرار کند و اردن نیز می‌خواست از شرایط را گونه‌ای پیش ببرد که به ژاپن برخورد نکند، بنابراین با تمام احترام من به اردن و کره جنوبی تبریک می‌گویم که به هدفشان رسیدند.

1983161

وی افزود: در بازی کره‌جنوبی و مالزی، مالکیت کره در نیمه اول 86 درصد بود و بدون پاسخ با یک گل پیش بود و هیچ شوتی به ضربه زده نشد‌. در نیمه دوم سه ضربه را دریافت کرد و هر سه گل شدند؛ بنابراین واضح است که تقلب صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اردن با ذخیره‌ها بازی کرد و سپس بازیکنان جدید را تعویضی وارد کرد و باخت یک بر صفر را حفظ کرد و گل‌های بیشتری دریافت نکرد زیرا برای آنها خوب نبود. نتایج بازی‌های دیروز تقریبا دستکاری شده بود.

در مجموع بسیاری از کارشناسان روز گذشته تساوی کره جنوبی و شکست اردن را فرار از جدال با ژاپن عنوان کردند و معتقد بودند نتایج بازی‌های گروه پنجم به وضوح مربوط به نتایج دیگر گروه‌ها بوده است.

دیدگاه‌ها