کد خبر : 1997466 | 06 بهمن 1402 ساعت 14:10 | 68K بازدید | 79 دیدگاه

بالاتر از رئال و سیتی

گران‌ترین پیراهن دنیا: توافق اولیه بارسا و پوما

بارسلونا و کمپانی آلمانی پوما به توافق اولیه دست یافتند و در صورت رسیدن به توافق نهایی، پیراهن بارسا بالاتر از رئال و سیتی باارزش‌ترین در دنیا می‌شود.

گران‌ترین پیراهن دنیا: توافق اولیه بارسا و پوما

ه گزارش "ورزش سه"، تا چند سال پیش کمپانی پوما در رده‌بندی جهانی اسپانسرهای تیم‌های ورزشی یازدهم بود ولی به لطف استراتژی درست، اکنون پشت سر آدیداس و نایکی قرار دارد.

کمپانی پوما با ریاست جان دوناهو و نایب رئیسی اورتگا، حالا رتبه دوم را نشانه رفته و برای پیشی گرفتن از نایکی، بارسلونا را بهترین باشگاه ممکن می‌داند. 

ماه گذشته ابتدا نشریه اسپورت خبر از شروع مذاکرات دوطرف داد و سپس جزئیاتی بیشتر از این گفت‌وگوها دو هفته پیش منتشر شد.

1983225

امروز اسپورت خبر داد که نتیجه مذاکرات مثبت بوده و دو طرف به توافق اولیه دست یافته‌اند. این نشریه نزدیک به بارسلونا نوشته است که توافق بر سر قراردادی به ارزش 200 میلیون یورو در سال است که بر اساس یک‌سری بندهای متغیر ممکن است تا 300 میلیون یورو نیز برسد که پیراهن بارسا را تبدیل به گران‌ترین و باارزش‌ترین پیراهن دنیا خواهد کرد و کمک بزرگی از نظر مالی به باشگاه کاتالان خواهد بود.

در گزارش امروز اسپورت آمده است که پوما تا زمانی که بارسلونا با نایکی برای فسخ قرارداد به توافق نرسد، هیچ قرارداد رسمی را امضا نخواهد کرد و توافق فعلی شفاهی است.

1978457

اسپورت نوشته است که فسخ قرارداد بارسا و نایکی به سادگی میسر نیست. دو طرف تا 2026 قرارداد دارند و نایکی به بارسا سالانه 66 میلیون یورو پرداخت می‌کند. نایکی برآورد کرده است که فسخ قرارداد با بارسا ضرر 350 میلیون یورویی خواهد داشت و بارسا باید این غرامت را جبران کند. پوما به بارسلونا گفته است که تحت هیچ شرایطی این غرامت را تقبل نخواهد کرد و این بر عهده مسئولان باشگاه کاتالان است که به نحوی با نایکی مصالحه کنند.

1983226

در حال حاضر پوما اسپانسر اصلی باشگاه منچسترسیتی است و از سال 2019 که این همکاری شروع شد، متعهد به پرداخت 70 میلیون یورو در سال شد که اکنون به 160 میلیون یورو رسیده است. رئال مادرید با دریافت سالانه 120 میلیون یورو از آدیداس، پشت سر سیتی قرار دارد.

دیدگاه‌ها