کد خبر : 1997500 | 06 بهمن 1402 ساعت 16:52 | 6.4K بازدید | 2 دیدگاه

پایان تور جذاب والیبال ایران با معرفی قهرمان

تور ملی بوشهر با قهرمانی تیم‌ افروغ گستران افق جنوب گناوه (علیرضا آقاجانی-عباس پورعسگری) به پایان رسید.

پایان تور جذاب والیبال ایران با معرفی قهرمان

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات والیبال ساحلی تور ملی بوشهر جام خلیج فارس که از چهارم بهمن با حضور 18 تیم در شش گروه مقدماتی در ورزشگاه ساحلی امام علی (ع) بوشهر آغاز شده بود، عصر امروز (جمعه ششم بهمن) بعد از برگزاری 34 مسابقه به پایان رسید.

در دیدار نهایی این رقابت‌ها (بازی شماره 34) تیم‌های افروغ گستران افق جنوب گناوه (علیرضا آقاجانی-عباس پورعسگری) و سنگ آهن بافق (مهدی محفوظی-مجتبی آرو) به مصاف یکدیگر رفتند که نماینده گناوه دو بر صفر به پیروزی رسید و عنوان قهرمانی را به دست آورد.

سنگ آهن بافق در دو ست متوالی و با امتیازهای 22 بر 20 و 21 بر 15 نتیجه به حریف قدرتمند خود واگذار کرد تا به مقام نایب قهرمانی اکتفا کند.

دیدار رده‌بندی (مسابقه 33) نیز با جدال دو تیم بتن آماده لیان و هتل کانیار علی‌آباد کتول پیگیری شد که نماینده علی‌آباد کتول با شکست دو بر صفر حریف به مقام سومی دست یافت.

تیم والیبال ساحلی هتل کانیار علی‌آباد کتول (عبدالحامد میرزا علی-آرش وکیلی) با امتیازهای 21 بر 16 و 21 بر 15 بتن آماده لیان را شکست داد تا ابوالحسن خاکی‌زاده و سینا شوکتی به مقام چهارمی این رقابت‌ها اکتفا کنند.

رده‌بندی نهایی چهار تیم برتر تور ملی بوشهر به قرار زیر است:
1. افروغ گستران افق جنوب (علیرضا آقاجانی-عباس پورعسگری)
2. سنگ آهن بافق (مهدی محفوظی-مجتبی آرو)
3. هتل کانیار علی‌آباد کتول (عبدالحامد میرزا علی-آرش وکیلی)
4. بتن آماده لیان (ابوالحسن خاکی‌زاده-سینا شوکتی)

امیرحسین صادقی، سید علی‌اکبر صدر، آرش قربانی، سیدمحسن عبداللهی موسوی، حسن مهاجر، حمید احمدیان و رضا یزدان‌پرست داوران قضاوت کننده در تور ملی بوشهر بودند و بهرام سلیمانی نیز به‌عنوان سرپرست آنان را همراهی کرد.

این مسابقات که به‌نوعی مرحله اول انتخابی تیم‌های ملی بزرگسالان و زیر 19 سال پسر محسوب می‌شود، دارای رنکینگ امتیازدهی از سوی فدراسیون والیبال برای بازیکنان است و امتیاز داده شده در رنکینگ ملی بازیکنان تاثیر دارد.
مجموع جایزه در نظر گرفته شده برای این تور ملی نیز 600 میلیون ریال بود که به تیم‌های اول تا هشتم اهدا شد.

ساحلی بازان والیبال ایران فصل جدید و فشرده‌ای را آغاز کردند که تور ملی بوشهر مرحله نخست آن بود. دومین تور ملی از نهم بهمن‌ماه با ورود تیم‌ها به هرمزگان شروع می‌شود و پس از قرعه‌کشی مسابقات در سه روز (10 تا 12 بهمن) به میزبانی شهرستان پارسیان پیگیری خواهد شد.
ورودی دومین تور ملی والیبال ساحلی هم مانند تور نخست، سه میلیون تومان است و به تیم‌های اول تا هشتم جوایزی اهدا خواهد شد.

استان خوزستان میزبان سومین دوره مسابقات والیبال ساحلی است که از 25 تا 27 به نام تور ملی بندر امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و چهارمین تور ملی (کلوت شهداد) از 7 تا 9 اسفند در کرمان برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها