کد خبر : 1997518 | 07 بهمن 1402 ساعت 03:42 | 19.5K بازدید | 7 دیدگاه

نمی‌خواهیم مردم را ناامید کنیم

ادعای عجیب مربی اندونزی: از الان منتظر کره هستیم!

مربی کره‌ای اندونزی به دنبال خلق معجزه‌ای دیگر و رسیدن به یک چهارم نهایی جام ملت‌هاست. او رویای بازی با کره را در این مرحله دارد.

ادعای عجیب مربی اندونزی: از الان منتظر کره هستیم!

به گزارش "ورزش سه"، شین تائه یونگ که برای اولین بار در تاریخ اندونزی را به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا رساند، برای دومین معجزه خود آماده می‌شود. اندونزی با «آخرین قطار» به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 قطر رفت.

سرنوشت اندونزی که رتبه سوم خود را در گروه D تایید کرد، به نتایج بازی گروه F بین عمان و قرقیزستان بستگی داشت.

اندونزی تنها در صورتی می‌توانست به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند که این بازی با تساوی به پایان می‌رسید و این به واقعیت تبدیل شد.

1982791

مربی اندونزی بعد از صعود تیمش گفت: «بازی را با اشتیاق فراوان تماشا کردم. قرقیزستان و عمان در مقدماتی جام جهانی در یک گروه قرار دارند و قرقیزستان با نتیجه 1-0 پیروز شد.  فکر می‌کردم قرقیزستان به راحتی نمی‌بازد و احتمال تساوی را می‌دادم. خیلی مضطرب بودم تا اینکه سوت پایان به صدا درآمد. راستش، فکر می‌کنم استرس بیشتری نسبت به زمانی که در کره مربیگری می‌کردم، داشتم. واقعا سخت بود.»

شین نتایج غیرمنتظره زیادی از جمله پیروزی مقابل آلمان در جام جهانی 2018 روسیه به دست آورده است. او کار دشواری را برای بالا بردن مهارت‌های تیم ملی اندونزی به سطحی انجام داده تا بتواند در جام ملت‌ها تیم صعود کننده باشد.

او اعتراف کرد که به دلیل سطح پایین لیگ اندونزی، ارتقای قدرت تیم ملی سخت بود: «اگر به داده‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) نگاه کنید، لیگ اندونزی در رده ششم آسیای جنوب شرقی و 23 در کل آسیا قرار دارد. این برای موفقیت تیم ملی ذاتاً ناامید کننده بود. تیم ملی قادر به رشد سریع نیست زیرا خود لیگ ضعیف بود. اتحادیه فوتبال اندونزی از من حمایت کامل کرد. من واقعاً سپاسگزارم. با این حال، مهارت‌های بازیکن چیزی نبود که بتوانم در مورد آن کاری انجام دهم. آن بخش سخت داستان بود.»

شین ته یونگ دوباره چالش خلق تاریخ جدید را برعهده دارد و باید کاری کند اندونزی از سد استرالیا بگذرد که ماموریت بسیار دشواری خواهد بود.

در صورت شکست استرالیا، احتمال دیدار با کره در مرحله یک چهارم نهایی وجود دارد. کره در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف عربستان سعودی می‌رود.

شین در این رابطه گفت: «ما در رنکینگ فیفا در رده 146 قرار داریم و استرالیا (25) و کره (23) میان 30 تیم برتر هستند. تفاوت قابل توجهی در کیفیت وجود دارد. با این حال ما رقابت خواهیم کرد. در این مرحله یک اشتباه گران تمام خواهد شد. اگر مقابل استرالیا خوب بازی کنیم و نتیجه خوبی بگیریم و کره نیز مقابل عربستان خوب بازی کند، می‌خواهم در مرحله یک چهارم نهایی یک بازی عالی با کره داشته باشیم، این سناریوی بعدی من است. امیدوارم تمرکز بیشتری داشته باشیم و بهتر آماده شویم. ما نمی‌خواهیم مردم اندونزی را ناامید کنیم.»

دیدگاه‌ها