کد خبر : 1997559 | 06 بهمن 1402 ساعت 22:47 | 110.1K بازدید | 65 دیدگاه

اشتباه تاریخی VAR: بازی مهم تکرار می‌شود!

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بلژیک اعلام کرده که پس از اشتباه تاریخی در بازی اندرلخت و خنک، این دیدار مجددا برگزار می‌شود.

اشتباه تاریخی VAR: بازی مهم تکرار می‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، تصمیمی تاریخی در دنیای فوتبال رقم خورده است. این اتفاق بین 10 لیگ برتر یوفا اتفاق افتاده است. همانطور که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بلژیک اعلام کرده، بازی بین تیم‌های اندرلخت و خنک در 23 دسامبر باید تکرار شود. خنک شکایت کرده و رای به سود این باشگاه صادر شده است. اندرلخت که در این بازی با نتیجه 2-1 پیروز شده بود، اعلام کرد که به تصمیم کمیته انضباطی اعتراض خواهد کرد.

سوال این است که اتفاق تاریخی در بازی دو تیم چه بود؟ خنک موفق شد روی ریباند ضربه پنالتی گل بزند و 1-0 پیش بیفتد. اما این گل مردود شد و در نهایت خطا به نفع اندرلخت اعلام شد. داور تایید کرد که مهاجم خنک خیلی زود وارد محوطه شد... اما واقعیت این است که قبل از مهاجم خنک، دو مدافع اندرلخت وارد محوطه جریمه شده بودند.

همانطور که کمیته انضباطی در بیانیه رسمی اشاره می‌‌کند، به این نتیجه رسیده که "این یک خطای انسانی در قضاوت بوده و بنابراین بازی باید تکرار شود."

سایت HLN بلژیک تصمیم VAR را اینگونه توضیح می‌دهد: "VAR فقط به ییرا سور از خنک نگاه کرده بود و توجهی به یاری ورشارن و ماریو استرویکنز از اندرلخت نداشت. بازیکنان اندرلخت که زودتر وارد محوطه جریمه شدند در تصاویر بررسی نشدند. این مسابقه باید دوباره برگزار شود، زیرا نتیجه بازی پس از این اشتباه می‌توانست به نوع دیگری رقم بخورد، طوری که حداقل یک تساوی برای خنک به دست بیاید."

1983378
1983379

بیانیه خنک
"کمیته انضباطی در ابتدا خود را مرجع ذی‌صلاح رسیدگی به این پرونده اعلام کرد. این اقدام تصمیم قبلی دپارتمان داوران مبنی بر عدم برگزاری مجدد بازی را رد کرد. کمیته انضباطی سپس استدلال باشگاه خنک را دنبال کرد که داور قوانین را به اشتباه در پنالتی مورد بحث اعمال کرده است. خنک امیدوار است که به زودی تاریخی برای برگزاری مجدد بازی اعلام شود."

1983380

پاسخ اندرلخت به بیانیه خنک
اما اندرلخت با این تصمیم موافق نیست و این بیانیه را منتشر کرد: "ما از این تصمیم ناامید شده‌ایم و تمام اشکال احتمالی درخواست تجدیدنظر را ارائه خواهیم کرد."

والتر دیمن، وکیل مدافع اندرلخت در این پرونده، گفت: "آنچه کمیته انضباطی می‌گوید این است که از این پس هر اشتباهی از سوی داور قابل مجازات است و اینکه همه داوران باید زمان بیشتری را قبل از تصمیم گیری در زمین صرف کنند. ما از این تصمیم ناراحتیم."

دیدگاه‌ها