کد خبر : 1997570 | 07 بهمن 1402 ساعت 08:20 | 15K بازدید | 35 دیدگاه

به یاد ۶تایی شدن کره

شکست ناپذیری ایران در گروهی به ۲۷ سال رسید!

آخرین باری که ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا شکست خورد را به یاد دارید؟

شکست ناپذیری ایران در گروهی به ۲۷ سال رسید!

به گزارش ورزش سه، دور گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۳ هم به پایان رسید و تیم‌های صعود کرده حریفان خود را شناختند. تیم ملی کشورمان هم باید در تاریخ ۱۱ بهمن ماه به مصاف شاگردان هکتور کوپر در تیم ملی سوریه برود.

تیم ملی ایران با هدایت امیر قلعه نویی در حالی موفق شد با سه پیروزی پیاپی راهی دور بعد شود که آخرین‌بار این اتفاق در جام ملت‌های ۲۰۱۵ رخ داده بود. در آن دوره ایران با پیروزی مقابل تیم‌های بحرین، قطر و امارات راهی مرحله حذفی شده بود. در جام ملت‌های قبلی نیز ایران بعد از برتری پنج گله مقابل یمن، با دو گل از سد ویتنام گذشت و در مقابل عراق در بازی سوم با تساوی بدون گل متوقف شد.

در این بین مطمئنا کسی آخرین باخت تیم ملی در دور گروهی رقابت‌ها را به یاد نیاورد چرا که نزدیک به ۲۷ سال از این اتفاق گذشته است. آخرین شکست ایران در گروهی مربوط به شکست دو بر یک مقابل عراق در جام ملت‌های ۱۹۹۶ است. تک گل ایران در آن دیدار را هم علی دایی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. این مسابقه در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۷۵ برگزار شد.

1983399

تیم ملی ایران در آن جام با هدایت محمد مایلی کهن روانه مسابقات شد و در گروهی که تیم٬های عربستان، عراق و تایلند در آن بودند، با دو برد و یک شکست به عنوان صدر نشین راهی دور بعد شد. شاگردان مایلی کهن در یک چهارم برابر کره جنوبی به میدان رفتند تا پیروزی معروف ۶ بر ۲ رقم بخورد. تیم ملی کشورمان در نهایت با شکست مقابل عربستان و پیروزی مقابل کویت در ضربات پنالتی، به مقام سومی رقابت‌ها رسید.

1983398

دیدگاه‌ها