کد خبر : 1997653 | 07 بهمن 1402 ساعت 12:26 | 31K بازدید | 58 دیدگاه

سوپرلیگ را مرده بدانید

همه اروپا به رئال و بارسا پشت کردند!

الکساندر چفرین، رئیس یوفا، یک‌بار دیگر به سوپرلیگ حمله کرد و گفت که در اروپا هیچ باشگاهی حامی موسسان سوپرلیگ نیست.

همه اروپا به رئال و بارسا پشت کردند!

به گزارش "ورزش سه"، ماه گذشته بود که رئال مادرید و بارسلونا در دادگاه اتحادیه اروپا توانستند مجوز لازم برای تاسیس سوپرلیگ را به دست بیاورند و از این بابت دیگر یوفا تهدیدی برایشان نخواهد بود. طرح این لیگ جدید نیز برای دو سال بعد چیده شده است اما فعلا هنوز باشگاه‌های بزرگ به شکل رسمی برای پیوستن به آن اعلام آمادگی نکرده‌اند.

1874841

چفرین در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی لا رپوبلیکا، در مورد سوپرلیگ گفت: «فکر نمی‌کنم هیچ باشگاهی به این پروژه ملحق شود. ثبات باشگاه‌ها در رقابت‌های تحت نظارت یوفا تضمین شده است. یک روز بعد از رای دادگاه، 100 درصد باشگاه‌های آلمانی، فرانسوی و انگلیسی، 90 درصد باشگاه‌های اسپانیایی غیر از رئال و بارسا و 80 درصد ایتالیایی‌ها به سوپرلیگ پشت کردند. شکل‌گیری سوپرلیگ بدون باشگاه‌های بزرگ دشوار و نشدنی است.»

چفرین ادامه داد: «می‌گویند علاقه جوانان به فوتبال کم شده اما اصلا اینطور نیست. تحقیقات ما خلاف این ادعا را ثابت می‌کند. می‌گویند بازی‌ها را رایگان پخش خواهند کرد که ادعایی احمقانه و فریبکارانه است. در مورد حقانیت یوفا و رعایت عدالت در لیگ قهرمانان همین بس که در اوج اختلافات با رئال مادرید، این تیم در سال 2022 توانست فاتح لیگ قهرمانان شود.»

چفرین در مورد اینکه یوونتوس همچنان حامی سوپرلیگ است یا خیر، گفت: «یوونتوس با یوفاست و از ما حمایت می‌کند. در ایتالیا چند باشگاه با سوپرلیگ موافقند ولی یوونتوس در میانشان نیست.»

دیدگاه‌ها