کد خبر : 1997730 | 07 بهمن 1402 ساعت 16:15 | 13.2K بازدید | 2 دیدگاه

فرجام خواهی زرندی‌ها نتیجه نداشت؛

احکام کمیته استیناف: از تخفیف تا تایید حکم انضباطی

کمیته استیناف رای صادر شده درباره محکومیت مدیر و سورفتار تیمی فولادزرند را تایید کرد و همچنین تخفیفی برای جریمه مالی تیم سفیرگفتمان تهران قائل شد.

احکام کمیته استیناف: از تخفیف تا تایید حکم انضباطی

به گزارش "ورزش سه"، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در هفته‌های اخیر احکامی پیرامون اتفاقات رخ داده در دیدار تیم‌های حافظ ساری و فولاد زرند ایرانیان از هفته هفدهم و همچنین دیدار تیم‌های سفیرگفتمان تهران و مس‌سونگون ورزقان از هفته هجدهم لیگ برتر فوتسال، صادر کرده که در پی آن تیم‌های لیگ برتری با محرومیت و جریمه مالی مواجه شده بودند. از این رو، طبق سنت همیشگی باشگاه‌ها به استیناف شکایت بردند و خواهان رسیدگی دوباره به پرونده شدند که حالا کمیته استیناف آرای خود را صادر نموده است.

*اعتراض زرندی‌ها وارد نیست!
دوئل بسیار جذاب حافظ ساری و فولاد زرند ایرانیان با برتری 5 بر سه تیم زرندی همراه بود که تنها پیروزی‌ آن‌ها در دور برگشت لیگ برتر تا به این لحظه محسوب می‌شود که چندان هم سه امتیاز بی‌دردسری نبود. در جریان این مسابقه، مهدی میرزایی مدیر تیم فولادزرند بارها به تصمیمات داور اعتراض داشت و درگیری لفظی بین او و مقام رسمی بازی پیش آمد که در نهایت با حکم کمیته انضباطی محروم و تیم فولاد زرند به علت سورفتارتیمی جریمه نقدی شد. 
کمیته استیناف، رای صادر شده انضباطی را تایید کرد و آرای آن به شرح ذیل است؛
*در خصوص استیناف باشگاه فوتسال فولاد زرند ایرانیان نسبت به رأی کمیته محترم انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم بر محکومیت آقای مهدی میرزایی، مدیر تیم فولاد زرند به یک جلسه محرومیت و دویست میلیون ریال جریمه نقدی به‌دلیل بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه منجر به اخراج و همچنین محکومیت تیم فولاد زرند ایرانیان به یک‌صد میلیون ریال جزای نقدی به‌دلیل سوءرفتار تیمی ناشی از سه اخطار در جریان مسابقه دو تیم پوشاک حافظ ساری و فولاد زرند ایرانیان از سری مسابقات لیگ برتر فوتسال نظر به اینکه به موجب ماده 102 مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال و مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال آرا صادره قطعی می‌باشد، لذا این کمیته فارغ از اظهار نظر بوده و مواجه با تکلیفی نمی‌باشد مقرر می‌دارد پرونده عیناً به کمیته محترم انضباطی اعاده گردد.

1983596

* 21 میلیون تخفیف به باشگاه تهرانی!

اعتراض تماشاگران تیم‌ها به قضاوت داوران در لیگ برتر فوتسال ایران تبدیل به امری بدیهی شده است. در پُرگل‌ و جنجالی‌ترین دیدار هفته هجدهم، تیم‌های سفیرگفتمان تهران و مس‌سونگون ورزقان به مصاف همدیگر رفتند که در پایان با نتیجه شش بر شش به ۱ امتیاز مسابقه رضایت دادند. این جدال جذاب یک اخراجی را هم داشت که سهم تیم سفیرگفتمان تهران بود و همین موضوع باعث شد تا تماشاگران تیم تهرانی به کارت قرمز داور به شدت اعتراض داشته باشند. همین اتفاقات رخ داده باعث شد تا کمیته انضباطی سنگین‌ترین حکم خود در فصل جدید لیگ برتر فوتسال را برای تیم سفیرگفتمان صادر نماید که باعث حیرت تمامی باشگاه‌ها شد. با حکم این کمیته، تیم تهرانی به پرداخت ۵۱ میلیون جریمه نقدی به دلیل تخلف تماشاگرانش محکوم شد. با این حال، باشگاه سفیرگفتمان به استیناف شکایت کرد و با بررسی شرایط پرونده جریمه‌شان تعدیل شد.

1983597

امروز کمیته استیناف حکم خود را در این خصوص صادر کرده و رای به کاهش جریمه نقدی داده است. در حکم کمیته استیناف آمده است:

*در خصوص استیناف تیم سفیر گفتمان نسبت به رأی کمیته محترم انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم برمحکومیت باشگاه تجدیدنظرخواه به پرداخت 510 میلیون ریال جریمه نقدی به دلیل تخلفات تماشاگران فحاشی و تهدید داور و تکرار تخلفات و سوءرفتار تیمی ناشی از سه اخطار با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رای صادره، ایراد و اعتراض موثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید به‌عمل نیامده، مستنداً به ماده 106 مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره، با توجه به فقدان سابقه محکومیت و اظهار ندامت با تعدیل جزای نقدی به سیصد میلیون ریال  تایید و اعلام می‌گردد .رأی صادره قطعی است.

دیدگاه‌ها