کد خبر : 1997731 | 07 بهمن 1402 ساعت 16:16 | 14.3K بازدید | 8 دیدگاه

تاریخ‌سازی غول بلاروسی: دفاع از عنوان در استرالیا

آرینا سابالنکا موفق شد از عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های اوپن استرالیا دفاع کند.

تاریخ‌سازی غول بلاروسی: دفاع از عنوان در استرالیا

به گزارش “ورزش سه”، آرینا سابالنکا، ستاره بلاروسی دنیای تنیس موفق شد از سد ژانگ کینوان چینی در فینال رقابت‌های اوپن استرالیا بگذرد و از عنوان قهرمانی سال گذشته خودش دفاع کند.

این سومین تجربه فینال گرنداسلم سابالنکای ۲۵ ساله و اولین تجربه جوان ۲۱ ساله چینی بود. فضای ورزشگاه رود لور آرنا کاملا به سود کینوان بود و مهاجران چینی تبار ساکن استرالیا برای ستاره خود و اولین نماینده‌شان بعد از سال ۲۰۱۳ در فینال یک رقابت گرند اسلم سنگ تمام گذاشتند. اما این برای پیروزی کینوان کامل نبود. هر دو بازیکن سبک تهاجمی مشابهی داشتند و سابالنکا با قدرت و تجربه بیشتر خود در تمام طول بازی مسلط عمل کرد و اجازه تهدید جدی به کینوان نداد و در نهایت در دو ست و با سه برک موفق شد پیروزی‌ای به مراتب شاده تر از قهرمانی سال گذشته را تجربه کند.

1983599

نکات قهرمانی جالب سابالنکا به شرح زیر است:
⁃ او به اولین زن بعد از سرنا ویلیامز تبدیل شد که در ۶ تورنمنت پیاپی به حداقل نیمه نهایی یک گرند اسلم می‌رسد.
⁃ این ستاره پنجمین زن در قرن بیست و یکم است که موفق می‌شود بدون از دست دادن حتی یک ست و با ۱۴ ست برنده در ۷ بازی پیاپی به قهرمانی می‌رسد. (بعد از اشلی بارتی، سرنا ویلیامز، ماریا شاراپووا و لنزلی داونپورت)
⁃ او دومین زن بلاروسی است که در دو سال متوالی به قهرمانی اوپن استرالیا می‌رسد. (بعد از ویکتوریا آزارنکا در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳)

او در سریال برک پوینت که مستندی از زندگی ستاره‌های امروز تنیس است گفته بود که قبلا به پدر فقیدش قول داده بوده که قبل از ۲۵ سالگی به حداقل دو عنوان گرند اسلم خواهد رسید. امروز آرینای ۲۵ ساله دو عنوان گرند اسلم دارد و یک‌بار هم به صدر جدول رتبه‌بندی زنان جهان رسیده است.

دیدگاه‌ها