کد خبر : 1997900 | 08 بهمن 1402 ساعت 10:58 | 29.9K بازدید | 36 دیدگاه

بارسلونا: به یک سرمربی نیازمندیم!

اعلام تصمیم ژاوی، سرمربی بارسلونا، برای ترک این تیم باعث شده است که شرایط در این باشگاه بسیار دشوار و پیچیده شود.

بارسلونا: به یک سرمربی نیازمندیم!

به گزارش "ورزش سه"، تصمیم ژاوی برای ترک نیمکت بارسلونا در پایان فصل جاری که پس از شکست سنگین شب گذشته برابر ویارئال به صورت رسمی از سوی او اعلام شد همه را در شوک فرو برد. 

شرایط بارسا به دلیل نتایج به دست آمده بسیار عجیب و پیچیده است، اما خوان لاپورتا قصد داشت تا زمانی که ممکن است همچنان به همکاری با این مربی جوان ادامه دهد. اما در نهایت این ژاوی بود که به بارسا درس بزرگی داد و شخصا تصمیم گرفت که این تیم را ترک کند. او معتقد است که با این تصمیم شرایط آرام خواهد شد و این به سود همه است.

با این حال، سوالی که وجود دارد این است که حالا چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ هرچند سرمربی بارسا تاکید کرد که آنها همچنان به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا فکر می‌کنند و رویای آن را در سر دارند، اما واقعیت این است که برای رسیدن به این رویا باید تغییرات بسیاری ایجاد شود. 

1982793

فاصله ایجاد شده بین آنها و صدرنشینان جدول لالیگا بسیار زیاد شده است و باید به این نکته هم توجه کرد که کیفیت رقبای حاضر در لیگ قهرمانان به حدی بالاست که شاید قهرمانی در این رقابت‌ها را برای آنها غیرقابل دسترس کند. 

حقیقت این است که حملات به کادر فنی از حالا کاهش پیدا خواهد کرد و این فرصتی به بازیکنان هم می‌دهد تا در آرامش پیش بروند و شاید نتایج بهتری بگیرند و نکته مهم اینجاست که آنها باید برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم صدر جدول لالیگا و کسب سهمیه لیگ قهرمانان تلاش کنند، چون شکست برابر ویارئال به این معنا بود که آنها حالا باید رسیدن به این هدف را در اولویت قرار دهند. 

بازیکنان بارسا حالا باید گامی رو به جلو بردارند. آنها باید این کار را انجام دهند چون از این پس انتقادات مستقیما آنها را هدف قرار خواهد داد. بازیکنان بسیاری در این تیم هستند که دیگر نمی‌توانند عملکرد ضعیف‌شان را پشت انتقادات از مربی پنهان کنند. این نکته‌ای کلیدی است که آنها باید نشان دهند تاثیر بسزایی روی پیشرفت تیم دارند. 

1979008

و در نهایت نباید از نقش هیئت مدیره و مدیران بارسلونا چشم‌پوشی کرد که حالا باید به دنبال پیدا کردن مربی بعدی باشند. آنها بدون شک به دنبال پیدا کردن یک مربی باتجربه خواهند بود چون نمی‌خواهند مربی بدون تجربه کافی را به خدمت بگیرند. 

بنابراین گزینه حضور رافا مارکز در راس کادر فنی بارسلونا به صورت کامل رد می‌شود، هرچند هنوز راهی طولانی تا اتخاذ تصمیم نهایی از سوی مدیران بارسا باقی مانده است. کاری که مدیران این باشگاه باید انجام دهند این است که از درز اخبار جلوگیری کنند چون شرایط تیم را تضعیف خواهد کرد و بی‌احترامی بزرگی به ژاوی است. 

دیدگاه‌ها