کد خبر : 1997942 | 08 بهمن 1402 ساعت 13:36 | 7.6K بازدید | 11 دیدگاه

نسخه ناصرخان برای حل بحران خط دفاعی

ابراهیمی: انتظاری جز موفقیت از تیم ملی نیست

مربی سابق تیم ملی برای کمتر شدن مشکلات و کمبودهای خط دفاعی تیم ملی در بازی‌های پیش رو یک راهکار ارائه می‌دهد.

ابراهیمی: انتظاری جز موفقیت از تیم ملی نیست

به گزارش "ورزش سه"، ناصر ابراهیمی که سابقه حضور در جام ملت‌های آسیا به عنوان مربی را در کارنامه دارد و در دوره نخست سرمربیگری امیر قلعه‌نویی در تیم ملی عضو کادرفنی او بوده، در گفت‌وگویی درباره نتایج تیم ملی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا می‌گوید: «به هر حال چیزی که در تاریخ می‌ماند و مهم است و ثبت می‌شود برد است. تیم ملی ما هم در سه بازی که انجام داد مقابل هر سه تیم دیگر همگروهش به برد رسید که قابل پیش‌بینی بود. به نظرم بازی‌ها را باید در مرحله حذفی مورد تجزیه و تحلیل قرار دارد و کار اصلی ما هم از این مرحله شروع می‌شود چون به هر حال از تیم ملی ما این انتظار وجود داشت که برنده شود و تیم‌های دیگر همگروهش را شکست داده و به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی از گروهش صعود کند.»

او در خصوص بازی تعیین‌کننده تیم ملی مقابل سوریه می‌گوید: «سوریه همیشه جزء تیم‌های درجه دو آسیا بوده است. تیمی که بازیکنانش از فیزیک خوب و قدرت جنگندگی بالایی برخوردارند و خیلی محکم و فیزیکی بازی می‌کنند. بازی‌های این تیم با ایران همیشه بازی‌های سختی بوده اما معمولاً جز چند بار که بازی‌ها مساوی شده تیم ملی ایران برنده بازی بوده است. این بار هم ما با تیم خوبی که داریم قادریم از سد تیم ملی سوریه بگذریم. در واقع باید سوریه را شکست دهیم و تا مراحل پایانی با موفقیت پیش برویم چون انتظاری جز این از تیم ما نمی‌رود و با تیم ملی باکیفیت و نسل خوبی از بازیکنانی که سال‌هاست کنار هم بازی کرده و با هم هماهنگ هستند انتظاری جز موفقیت از تیم ملی وجود ندارد. این یک حقیقت غیرقابل کتمان است که ما می‌توانیم بهتر از این نتیجه بگیریم و اگر خدایی ناکرده این بار نتیجه نگیریم دیگر تیم ملی در این حد و در این اندازه نخواهیم داشت.»

این مربی ادامه می‌‎دهد: «سوریه همیشه تیم خطرناکی بوده و تیم مفت‌بازی نیست به همین دلیل در چنین بازی‌هایی نقش هافبک‌های ما خیلی مهم است که در کارهای دفاعی به مدافعان ما کمک کرده و در حملات شرایط خوبی را برای خط حمله به وجود بیاورند، تیم حریف را تحت فشار قرار دهند و هافبک‌های تیم سوریه را از جریان بازی خارج سازند. در این صورت اگر توپ به مهاجمان خطرناک سوریه نرسد قطعاً ما قادر خواهیم بود که این تیم را شکست داده و به مرحله بعدی حذفی برسیم.»

ابراهیمی درباره خط دفاعی و مشکلاتی که در این منطقه دیده می‌شود راهکار می‌دهد: «مدافعان کناری ما لب خط هستند و خوب جمع نمی‌شوند مضاف بر اینکه دو مدافع میانی ما هم با فاصله زیادی نسبت به هم بازی می‌کنند. در این صورت حتماً بازیکنی باید عمق دفاع ما را ببندد و پوشش خوبی به حفره‌های خط دفاعی بدهد که در این صورت حتماً مشکلات دفاعی بسیار کمتر خواهد شد.»

مربی سابق تیمی در پایان می‌گوید: «من نگاه خوشبینانه‌ای دارم و خیلی امیدوارم که تیم ملی ایران به فینال برسد و با کادر خوب و بازیکنان شایسته‌ای که دارد بعد از 47 سال ان‌شاءالله طلسم قهرمان نشدن را بشکند.»

دیدگاه‌ها