کد خبر : 1997947 | 08 بهمن 1402 ساعت 13:33 | 32.2K بازدید | 4 دیدگاه

بر هم خوردن توازن لیگ با ورود حامد حدادی؛

ارباب حلقه‌ها يک‌تنه قهرمان را شكست داد

سنتر 218 سانتی‌متری تیم نفت آبادان خیلی زود پیش‌بینی‌های قبلی را بر هم زد و باعث رقم خوردن یک اتفاق غیرمنتظره شد.

ارباب حلقه‌ها يک‌تنه قهرمان را شكست داد

به گزارش "ورزش سه"، حامد حدادى با يك ماه تمرين در تيم پالايش نفت آبادان در ٣٨ سالگى به نقطه‌اى از مرز آمادگى رسيد كه به عنوان فوق ستاره‌اى مهارنشدنى در بازى خانگى بدون تماشاگر، دومين شكست شهردارى گرگان صدرنشين ليگ برتر و قهرمان سه دوره اخير را رقم بزند.

شانزدهم دى ماه و در ليد خبر شماره ١٩٩٢٤٣٨ ورزش سه كه به گفت‌وگوى اختصاصى با كاپيتان سابق تيم ملى مربوط مى‌شد مدعى شديم حامد حدادى كه به ارباب حلقه‌هاى بسكتبال ايران و آسيا مشهور است با افتخارات بسيار به عنوان شناسنامه اين رشته ورزشى در قاره كهن با پيوستن به تيم پالايش نفت آبادان بى‌شك نقشى اساسى را در بالا بردن شانس قهرمانى اين تيم خوزستانى ايفا خواهد كرد كه توازن حال حاضر قدرت در بين تيم‌ها را تغيير مى‌دهد.

همچنين روز بعد در ورزش سه، حماد سامرى تنها سرمربى قهرمان در بين نسل جديد مربيان ليگ برتر بسكتبال، حامد حدادى را از تمام بازيكنان خارجى ليگ، بالاتر و بهتر دانست و مدعى شد: "ما طبق مصوبه وزارت نفت اجازه به خدمت گرفتن بازيكن خارجى را نداريم و چه بهتر كه توانستيم حامد حدادى را به خدمت بگيريم. حامد سطح توانايى‌ها و فنى‌اش از خارجى‌هاى شاغل در ليگ برتر هم بالاتر است."

حماد سامرى، حدادى را اسطوره بسكتبال ايران و آسيا دانست كه در جهان هم بي‌نظير است و گفت:
"ما همه با هم قدر استفاده از اين موقعيت براى سربلندى بسكتبال آبادان و خوزستان را مى‌دانيم.
حامد حدادى براى ما حكم الماس و جواهرى بى‌قيمت را دارد. فرصت درخشيدن با اين جواهر و جايگاهش را به آسانى از دست نمى‌دهيم. يعنى در بهترين نقطه و با بهترين فرم از توانمندى‌هاى مثال‌زدنى او بهره مى‌بريم."

حال در ديدار هفته هفدهم ليگ برتر بسكتبال تمام كلمات بالا با درخشش استثنايى حامد حدادى مقابل مدافع قهرمانى و صدرنشين ليگ برتر به اثبات رسيد.

1983922

شهردارى گرگان كه از دو بازيكن خارجى خوب نيز بهره مى‌برد به عنوان صدرنشين ليگ برتر و قهرمان سه سال اخير بسكتبال ايران در آبادان آن هم بدون حضور تماشاگران تيم ميزبان، دومين شكست فصل خود را با نتيجه ٩٢ بر ٨٣ متحمل شد.
اولين شكست گرگانى‌ها هفته چهارم در خانه و مقابل كاله مازندران با نتيجه ٩٢ بر ٨٥ بود. دو شكست با نتيجه مشابه يكى در خانه و ديگرى در زمين ميزبان.

البته گرگانى‌ها سرمايه‌گذارى بسيار هنگفتى در بسكتبال داشته‌اند، هر چند هنوز قراردادهاى فصل خود را تسويه نكرده و همين موضوع باعث شد بهنام يخچالى لژيونر ملى پوش بسكتبال ايران در بوندس ليگاى آلمان در چند روز اخير عكس العمل تندى با انتشار استورى در صفحه اينستاگرام خود نشان دهد.

در ديدار پالايش نفت آبادان و صدرنشين ليگ برتر حامد حدادى ۳۲ امتیاز، ۱۸ ریباند و ۷ پاس گل را به ثبت رساند تا "دابل دابل" كند، آمارى كه خيره كننده است و ثابت مى‌کند ارباب حلقه‌هاى بسكتبال آسيا در سن ٣٨ سالگى هم تمام شدنى نيست.

حدادى با ٢١٨ سانتيمتر قد هر گاه در اوج باشد مستطيل دفاعى و حلقه تيم خود را مصادره كرده و اجازه خودنمايى به حريف نمى‌دهد. او بازيكنى محسوب مى‌شود كه قدرت دفاع و حمله‌اش به يك ميزان توانمند بوده و به اصطلاح بسكتبالى‌ها خدا او را تنها خلق كرده براى بازى بسكتبال.

ساختن يك حامد حدادى ديگر براى بسكتبال ايران و تيم ملى در واقع به معناى واقعى غيرممكن است چون او با فيزيك منحصر به فرد، قامت ٢١٨ سانتيمترى و توانمندى‌هاى مثال‌زدنى در رشته بسكتبال كاملا استعدادى ذاتى و خدادادى محسوب مى‌شود.

ليگ برتر بسكتبال امسال باشگاه‌هاى ايران با حضور حامد حدادى بى‌شك آوردگاه قدرت‌نمايى تيم‌هاى پالايش نفت آبادان، شهردارى گرگان، ذوب آهن اصفهان و طبيعت تهران خواهد بود كه توانمندى تيم‌هاى كاله مازندران و مهرام تهران را نيز نبايد دست‌كم گرفت.

با پايان بيست و دو هفته دور رفت و برگشت مقدماتى جنگ اصلى تيم‌ها در مرحله پلى آف بصورت ٣ برد از پنج بازى ممكن، نيمه نهايى و فينال هم ٤ از ٧ برگزار خواهد شد.

✍🏻 پوريا تابان

دیدگاه‌ها