کد خبر : 1997952 | 09 بهمن 1402 ساعت 02:38 | 9.1K بازدید | 7 دیدگاه

بیرانوند بهترین دروازه‌بان آسیاست

میرزاپور: تیم ملی زیباتر و آسیب‌پذیرتر شده است

دروازه‌بان سابق تیم ملی معتقد است تیم ما نسبت به گذشته زیباتر و تهاجمی‌تر بازی می‌کند اما اشتباهات فردی مدافعان ما باید کمتر شود.

میرزاپور: تیم ملی زیباتر و آسیب‌پذیرتر شده است

به گزارش "ورزش سه"، ابراهیم میرزاپور دروازه‌بان سابق تیم ملی سابقه حضور در یک جام ملت‌ها و کسب عنوان سومی مسابقات (2004) را دارد. او در ابتدای مصاحبه سه مسابقه مقدماتی ایران را تحلیل کرده و به خبرنگار ما می‌گوید: «تیم ما در اولین بازی‌اش مقابل فلسطین زود به گل رسید؛ نکته‌ای که خیلی به ما کمک کرد و موجب پیروزی ما شد، چه بسا که اگر زود در این بازی به گل نمی‌رسیدیم کار برای ما سخت‌تر می‌شد. در بازی مقابل هنگ‌کنگ با وجود اینکه این تیم را دست‌کم نگرفته بودیم آنها خیلی دقیق تیم ملی ما را آنالیز کرده بودند و برای فضاهای پشت دافع‌های کناری ما برنامه داشتند و در این بین بیشتر جناح چپ ما را نشانه گرفته بودند. در این بین ما هم می‌توانستیم از سمت دفاع راست پر اشتباه هنگ‌کنگ بیشترین استفاده را ببریم و بهتر عمل کنیم اما این کار را انجام ندادیم. با این وجود پیروز شدیم و به سه امتیاز مهم بازی دوم هم دست یافتیم. با این حال در بعضی بازی‌ها جریان اینگونه پیش می‌رود و کاری هم نمی‌توان انجام داد.»

میرزاپور درباره انتقادهایی که به خط دفاع تیم ملی می‌شود، می‌گوید: «وقتی تیمی هجومی بازی می‌کند، به هر حال این احتمال وجود دارد که گاهی در ضدحمله‌ها دفاع با مشکل مواجه شود. تیم ملی نسبت به گذشته زیباتر و تهاجمی‌تر بازی می‌کند اما اشتباهات فردی مدافعان ما باید کمتر شود چون در مرحله حذفی جای اشتباه وجود ندارد. زمان کی‌روش ما دفاع تیمی خوبی داشتیم اما حالا که تیم هجومی‌تری داریم. به نظرم هافبک‌های تیم ما باید به خط دفاع کمک بیشتری کنند تا خط دفاع ما بهتر و منسجم‌تر کار کند.»

او از همشهری‌اش که حالا جانشینش در ترکیب تیم ملی شده هم تمجید می‌کند: «بیرانوند دو گل در سه بازی که ما انجام دادیم دریافت کرده اما با این وجود من فکر می‌کنم در بین دروازه‌بان‌های حاضر باز هم بیرانوند بهترین عملکرد را تا کنون داشته و می‌توان گفت که او بهترین دروازه‌بان آسیاست.»

میرزاپور که معتقد است کار اصلی تیم ملی بعد از بازی با سوریه شروع خواهد شد درباره بازی با این حریف می‌گوید: «عمر خریبین شاخص‌ترین بازیکن سوریه در خط حمله این تیم است. سوریه تیمی سختکوش است که در کارهای دفاعی هم منسجم کار می‌کند. همه چیز به سود ایران است اما اصلاً نباید تیم ملی سوریه را دست‌کم بگیریم و باید با تمام قدرت بازی کنیم تا خدایی ناکرده کارمان مقابل سوریه به مشکل نخورد، با این وجود معتقدم سوریه را شکست می‌دهیم اما کار اصلی ما از مرحله دوم جام حذفی خواهد بود که احتمالاً ژاپن خواهد بود و بازی سختی را مقابل این تیم خواهیم داشت، هر چند دروازه‌بان و دفاعش با مشکلاتی جدی مواجه هستند، در حالی که خط حمله خوبی دارد.»

اما پیش‌بینی میرزاپور از بازی با سوریه: «پیش‌بینی سخت است اما فکر می‌کنم با یک یا دو گل اختلاف سوریه را شکست می‌دهیم. قطعاً سوریه با دفاع بسته سعی خواهد کرد که راه را برای دو مهاجم گلزن ما ببندد اما ما می‌توانیم با شوت و از راه ارسال‌ها و استفاده از سرزنان خوبی که داریم به گل برسیم.»

گلر سابق تیم ملی هم می‌گوید باید در این دوره قهرمان شویم: «اگر این بار قهرمان نشویم کار برایمان سخت‌تر می‌شود چون با تیم خوب و هماهنگ و نسل خوبی که در اختیار داریم شرایط برای موفقیت و قهرمانی ما مهیاست، چه بسا که اگر به این مهم نرسیم شاید خیلی از بازیکنانی که در تیم ملی ما هستند در دوره جام ملت‌های بعدی حاضر نباشند، با این وجود من خیلی امیدوارم که این بار طلسم قهرمانی‌مان در جام ملت‌ها شکسته شود.»

دیدگاه‌ها