کد خبر : 1997968 | 08 بهمن 1402 ساعت 14:33 | 222.3K بازدید | 126 دیدگاه

بارسا در آستانه تصمیمی سرنوشت‌ساز

یکی از این 5 نفر: جانشینان ژاوی ردیف شدند

کمتر از 24 ساعت بعد از خبر غیرمنتظره استعفای ژاوی در پایان فصل، گمانه‌زنی‌ها در مورد مربی فصل بعد بارسا شروع شده و نام‌هایی جالب نیز مطرح شده‌اند.

یکی از این 5 نفر: جانشینان ژاوی ردیف شدند

به گزارش "ورزش سه"، اعلام جدایی ژاوی که تا ژوئن 2025 قرارداد داشت (باید ببینیم این قرارداد چگونه به پایان می‌رسد) یک جای خالی بزرگ روی نیمکت بارسا باقی می‌گذارد که باید از اول جولای آینده پوشش داده شود. 

1982777

یعنی اگر ژاوی طبق وعده‌ای که دیروز داد، در پایان فصل کناره‌گیری کند، باشگاه باید به دنبال بهترین جانشین برای وی باشد. 

در حال حاضر هیئت مدیره به جدایی ژاوی چراغ سبز نشان داده و طبیعی هم بود. واقعیت این است که ژاوی در هیئت مدیره حامی نداشت و بهترین پشتیبانش در تیم یعنی متئو آلمانی و جوردی کرویف را ماه‌ها قبل از دست داده بود. دو مدیری که بارسا را ترک کردند تا ژاوی تنهاتر از همیشه شود.  

ژاوی از بارسا خواهد رفت و بارسا باید تصمیمی سرنوشت‌ساز بگیرد. اما چه کسی جانشین اسطوره خواهد شد؟

1983926

همه گزینه‌های جانشینی ژاوی

رافا مارکز: در حال حاضر، اولین کسی که دیشب خودش را به بارسا پیشنهاد داد، رافا مارکز، مربی بارسا اتلتیک، بود: «چرا که نه؟ چه کسی از مربیگری در بارسا بدش می‌آید؟ این تازه دومین فصل مربیگری من است و روندی است که ادامه دارد. اگر نوبت به من برسد، با کمال میل این چالش را قبول می‌کنم. مدیریت زمان کافی برای تصمیم‌گیری دارد و تا پایان فصل بهترین گزینه را انتخاب می‌کند. من به چنین فرصتی نه نخواهم گفت.»

واقعیت این است که مارکز دوستی صمیمانه‌ای با لاپورتا دارد و اصلا بعید نیست که رئیس در صورت پیدا نکردن گزینه‌ای مناسب، روی مرد مکزیکی حساب کند. نکته منفی او تجربه اندک است.

1979879

اما نام‌های بیشتری روی میز رئیس بارسا وجود دارد. 

تیاگو موتا، سرمربی فعلی بولونیا: هافبک سابق بارسا، گزینه‌ای است که در روزهای اخیر ظاهر شده است. موتا همچنین رابطه نزدیکی با دکو (مدیر ورزشی) دارد که در دوران بازی خود با او هم‌تیمی نیز بود. اما مانند مورد مارکز، تجربه او زیاد نیست. 

موتا دیشب در مورد احتمال نشستن روی نیمکت بارسا گفت: «من در زمان حال زندگی می‌کنم و الان فقط به بولونیا فکر می‌کنم.»

1944293

سرجیو کونسیسائو: سرمربی پورتو اخیرا اعلام کرد که قصد دارد در تاریخ 30 ژوئن از این تیم پرتغالی جدا شود. ایجنت او ژرژ مندس است و این مدیر برنامه‌های مشهور رابطه دوستانه‌ای نیز با لاپورتا دارد. کونسیسائو از نظر تجربه کاملا برتر از مارکز و موتاست.

1974988

میچل، مربی خیرونا: میشل امسال همه را با خیرونا شگفت‌زده کرده است. بعد از 21 بازی تیم او 8 امتیاز بیشتر از بارسا دارد و بعد از رئال در ردوم قرار گرفته است. تیم او به سبک و فلسفه بارسا و مطابق با ایده‌های پپ گواردیولا بازی می‌کند. 

لاپورتا از سبک بازی خیرونا زیر نظر میچل خوشش می‌آید و قطعا او نیز از گزینه‌های جانشینی ژاوی خواهد بود. تجربه میچل بالاست اما در تیم‌های بزرگ هرگز سابقه کار نداشته است. او در رایووایه‌کانو بود که به عنوان مربی خودش را مطرح کرد.

1983261

و سرانجام، یورگن کلوپ، توهم یا واقعیت؟ این مربی آلمانی روز جمعه تصمیم خود را برای ترک لیورپول در پایان فصل اعلام کرد. علاوه بر این، او تصریح کرد که قصد دارد یک سال استراحت کند، زیرا به قول خودش خالی شده و دیگر انرژی ندارد. اما او همیشه مربی موردعلاقه لاپورتا بوده است و جای تعجب نخواهد بود اگر در روزهای آینده نام او به بارسا مرتبط شود. منتفی نیست که رئیس بارسا او را برای یک مذاکره فوری صدا کند. 

در حال حاضر چیزی که مشخص است، نیمه تمام ماندن پروژه ژاوی در بارسلوناست. پروژه‌ای که بسیار به آن امید بسته بودند ولی پایانی تلخ داشت.

دیدگاه‌ها