کد خبر : 1997982 | 08 بهمن 1402 ساعت 15:41 | 2.6K بازدید | 12 دیدگاه

حرف‌هایی که زدند درست نیست، امکانات عالی است؛

خورشیدی: باید عوامل اشتباه داوران را بررسی کنیم

داور فعال لیگ برتر از چند و چون کلاس برگزار شده در چالوس می‌گوید. او ابراز امیدواری کرد عملکرد داوران با همکاری تیم‌ها در نیم فصل دوم بهبود یابد.

خورشیدی: باید عوامل اشتباه داوران را بررسی کنیم

به گزارش "ورزش‌ سه"، اشکان خورشیدی داور لیگ برتری در حاشیه کلاس دانش افزایی که صبح امروز در چالوس برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اینطور حرف‌هایش را درباره این دوره آغاز کرد: طبق سنوات هر سال کمیته داوران فدراسیون فوتبال در اول فصل و نیم فصل کلاس بازآموزی برای داوران برگزار می‌کند. قوانین جدید را مورد بررسی قرار می‌دهند و صحنه‌های بازی‌ها را هم به اشتراک می‌گذارند و بحث می‌شود. علاوه بر این تست آمادگی جسمانی هم به عمل می‌آید تا داوران به هماهنگی برسند و قضاوت هایشان را در نیم فصل دوم با اشتباهات کمتری انجام بدهند.

از خورشیدی درباره کیفیت هتل محل استقرار داوران در نمک‌آبرود پرسیده شد و او در واکنش به این سوال که انتقاداتی نسبت به این موضوع توسط داوران مطرح شده، گفت: به این مسائل نپردازیم بهتر و جالب‌تر است. اما واقعا نه به خاطر اینکه مازندرانی هستم، ولی باید تشکر از هیئت فوتبال مازندران و فدراسیون فوتبال داشته باشم، چون فضایی را برای این کلاس تدارک دیده‌اند تا داوران بتوانند از آمادگی روحی و روانی خوبی برخوردار شوند. فضایی انتخاب شده که یک طرف جنگل و یک طرف دریاست. فضای سرسبز و هوای بارانی. امکانات بسیار سطح خوبی دارد. امیدوارم از این فضا استفاده کنیم و ریکاوری خوبی داشته باشیم برای شروع نیم فصل دوم.

خورشیدی سپس در واکنش به این سوال که از 1 تا 10 چه نمره‌ای به داوران در نیم فصل اول می‌دهد، گفت: این سوال را باید کمیته داوران جواب بدهد ولی اشتباهاتی وجود داشت که عوامل متعددی دست به دست هم داد تا این اشتباهات رقم بخورد. بخشی را ما داوران مقصر بودیم و بخشی هم عامل بیرونی داشته است. بستر مناسب برای تمرکز داوران وجود داشت. امیدوارم ما داوران در نیم فصل دوم با کمک مربیان، بازیکنان و تیم‌ها بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. داوران ما توانمند هستند و در فصل‌های گذشته اشتباهات کمتری داشتند. ما باید عواملی که باعث بیشتر شدن اشتباهات داوران شده را بررسی کنیم و آنها را پوشش بدهیم تا به امید خدا عملکرد بهتری در نیم فصل دوم داشته باشیم.

خورشیدی درباره نبود سیستم کمک داور ویدئویی گفت: این سوالی است که فدراسیون فوتبال باید جواب بدهد. مسئولان کمیته داوران و فدراسیون فوتبال پیگیر ماجرا هستند. ما به خاطر شرایط سیاسی محدودیت‌هایی برای ورود این تکنولوژی داریم ولی تلاش‌ها در حال انجام است تا این سیستم وارد شود. وی ای آر الان لازمه برگزاری فوتبال است و امیدوارم از فصل بعد بتوانیم از این سیستم استفاده کنیم.

دیدگاه‌ها