کد خبر : 1998068 | 09 بهمن 1402 ساعت 04:40 | 80.9K بازدید | 17 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

روزی که ایران انتخاب کرد دوم جدول باشد (عکس)

ایران در همین کشور قطر در دور گروهی رقابت‌ها با تمام توان به میدان نرفته است.

روزی که ایران انتخاب کرد دوم جدول باشد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"،جام ملتهای آسیا در سال 1988 برای اولین بار در کشور قطر برگزار شد،  ایران در این رقابت‌ها در روز اول با دو گل قطر را شکست داد،  تساوی در برابر ژاپن در روز دوم و پیروزی با یک گل در برابر امارات ایران را بدون گل خورده به مصاف آخر رساند. 

تیم پرویز دهداری که از صعود مطمئن بود با ترکیبی از بازیکنان ذخیره در روز آخر دور مقدماتی با سه گل مغلوب کره جنوبی شد، حضور احمد سجادی به جای عابدزاده که 270 دقیقه دروازه ایران را بسته نگه داشته بود انتقادات زیادی را به کادر فنی تیم ملی که یکی از آنها رضا وطنخواه بود و در تصویر مشاهده می‌گردد وارد کرد.

1984104

ایران به کره باخت و در نیمه نهایی برای دومین بار پیاپی مغلوب تک گل ماجد عبدالله عربستان در روزی که عابدزاده یک پنالتی را گرفته بود شد و در ادامه در دیدار رده بندی و در روز درخشش مجدد عابدزاده موفق شد چین را در ضربات پنالتی با سه گل شکست دهد و به مقام سوم آسیا برسد.

1984103

آن روزها کره تیم قدرتمندی داشت، ولی دو سال بعد تیم ملی با هدایت علی پروین و در یک بازی دفاعی و با گل سیروس فایقران در وقت‌های اضافه موفق شد کره را در نیمه نهایی شکست دهد و باز هم با درخشش عابدزاده در ضربات پنالتی و فینال رقابت‌ها برابر کره شمالی به مقام اول بازی‌های آسیایی پکن برسد.

دیدگاه‌ها