کد خبر : 1998445 | 10 بهمن 1402 ساعت 02:38 | 12.5K بازدید | 8 دیدگاه

شکست مدافع عنوان قهرمانی: مانه هم حذف شد

ساحل عاج که به شکل معجزه‌آسایی به مرحله حذفی جام ملت‌های آفریقا رسیده بود، موفق شد سنگال، مدافع عنوان قهرمانی را در ضربات پنالتی با نتیجه ۵-۴ شکست دهد و به یک‌چهارم برود.

شکست مدافع عنوان قهرمانی: مانه هم حذف شد

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از مهم‌ترین بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آفریقا سنگال و ساحل عاج به مصاف همدیگر رفتند.

ساحل عاج جام را با پیروزی ۲-۰ برابر گینه بیسائو در اولین بازی دور گروهی آغاز کرد. علیرغم شروع خوب، آنها در بازی دوم با یک گل مغلوب نیجریه شدند و در بازی آخر هم شکست سنگین ۴-۰ را برابر گینه استوایی تجربه کردند. این شکست باعث شد که آنها لوئیس گاست، سرمربی‌شان را اخراج کنند. در حالی‌که تا حد زیادی حذف آنها قطعی شده بود اما درنهایت به شکل عجیبی به‌عنوان یکی از بهترین‌ تیم‌های سوم راهی مرحله حذفی شدند.

در سمت دیگر سنگال جام را مقتدرانه آغاز کرد. آنها سه پیروزی پیاپی برابر تیم‌های گامبیا، کامرون و گینه به دست آوردند و با ۹ امتیاز به مرحله یک‌هشتم‌ نهایی صعود کردند.

بازی امشب را سنگال بهتر آغاز کرد. آنها در همان ابتدای بازی در دقیقه ۴ روی پاس سادیو مانه توسط حبیبو دیالو به گل رسیدند. سنگال حملاتش را ادامه داد و چند موقعیت هم به دست آوردند اما از آنها استفاده نکردند تا فاصله دو تیم همان یک گل بماند.

1984739

ساحل عاج نیز در دقایقی مالکیت را بر عهده داشت اما در در خلق موقعیت‌های جدی عاجز بود تا اینکه در دقیقه ۸۵ به دلیل خطای ادوارد مندی بر روی نیکلاس پپه، داور نقطه پنالتی را نشان داد. فرانک کسیه پشت توپ ایستاد و ضربه‌اش را به سمت راست زد و موفق شد بازی را به تساوی بکشاند.

در دقایق پایانی بازی اتفاقی رخ نداد تا این دیدار به وقت‌های اضافه کشیده شود. در ۳۰ دقیقه وقت‌های اضافه اتفاق خاصی رخ نداد و دو تیم محتاطانه بازی کردند و تکلیف تیم صعودکننده را ضربات پنالتی مشخص کرد. در آنجا همه بازیکنان پنالتی‌هایشان را گل کردند اما موسی نیاکاته از سنگال ضربه‌اش را به تیر کوبید تا ساحل عاج با پیروزی ۵-۴ به مرحله یک‌چهارم صعود کند.

1984740

به این ترتیب یک شب بعد از حذف مصر، سنگال هم از دور رقابت‌ها کنار رفت تا یکی دیگر از مدعیان هم وداعی زودهنگام با رقابت‌ها داشته باشد.

دیدگاه‌ها