کد خبر : 1998604 | 10 بهمن 1402 ساعت 20:22 | 13K بازدید | 6 دیدگاه

سفر عرب‌براقی، اکرمی و منصوریان مخفیانه نبود

ماجرای غیبت سه داور برجسته ایران در کلاس VAR

سه داور بین‌المللی و جوان فوتبال ایران با دعوت کنفدراسیون فوتبال آسیا و هماهنگی کمیته داوران به ازبکستان اعزام شده‌اند.

ماجرای غیبت سه داور برجسته ایران در کلاس VAR

به گزارش "ورزش سه"، موضوع دریافت لایسنس VAR برای داوران حاضر در لیست الیت ایران یک مسئله حیاتی تلقی می‌شود؛ در کشور ایران فقط موعود بنیادی‌فر این لایسنس را در اختیار دارد و می‌تواند در بازی‌های بین‌المللی سوت بزند. 6 داور دیگر حاضر در لیست الیت اگرچه اقداماتی از سوی کمیته داوران برای دریافت لایسنس کمک داور ویدئویی برای آنها شده، اما هنوز به این مدرک مهم دست پیدا نکرده‌اند.

بیژن حیدری، پیام حیدری، وحید کاظمی، امیر عرب‌براقی، مرتضی منصوریان و حسن اکرمی 6 داور بین‌المللی ایران هستند که چندی قبل به عربستان رفتند و در یک دوره یک هفته‌ای برای دریافت لایسنس VAR آموزش‌های لازم را دیدند. مرحله نهایی اما برای تکمیل مراحل آموزشی کمک داور ویدئویی قضاوت یک مسابقه است.

در چنین شرایطی سه داور جوان‌تر حاضر در لیست بین‌المللی (منصوریان، عرب براقی و اکرمی) با دعوت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا و هماهنگی کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران در ماه دسامبر گذشته به ازبکستان رفتند و مراحل نهایی لایسنس VAR را گذراندند.

در این خصوص گفته می‌شد چون بیژن حیدری، پیام حیدری و وحید کاظمی در لیست نفرات اعزامی به ازبکستان حضور نداشته‌اند، سفر سه داور دیگر به صورت مخفیانه صورت گرفته، اما چنین مسئله‌ای صحت ندارد و آنها با دعوت‌نامه رسمی به تاشکند سفر کردند و یک گام دیگر را برای دریافت لایسنس VAR برداشتند.

البته اینکه برای طی کردن این دوره برای برادران حیدری و وحید کاظمی هنوز اقدامی از سوی فدراسیون فوتبال انجام نشده، جای بحث دارد. با توجه به اینکه همه اهالی فوتبال انتظار ورود VAR به ایران را می‌کشند، بی‌شک سایر داوران هم باید مراحل مربوط به دریافت لایسنس VAR را طی کنند و بتوانند در بازی‌هایی که تکنولوژی کمک داور ویدئویی در آنها استفاده می‌شود، قضاوت کنند.

دیدگاه‌ها