کد خبر : 1999164 | 13 بهمن 1402 ساعت 11:16 | 55.1K بازدید | 43 دیدگاه

کاپیتان آینده سیتی و شناخت اندک از فوتبال ایران

مصاحبه اختصاصی با فرزند جی‌لوید ساموئل

لاکیل ساموئل عضو تیم جوانان منچسترسیتی و از ستارگان احتمالی آینده فوتبال انگلیس است.

مصاحبه اختصاصی با فرزند جی‌لوید ساموئل

به گزارش "ورزش سه"، لاکیل ساموئل، فرزند جی لوید ساموئل، بازیکن خارجی اسبق استقلال که از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بوده است، در زمان فوت پدر ۱۲ سال داشت و حال از سن ۱۴ سالگی در آکادمی منچسترسیتی مشغول به بازی است. لاکیل ۱۷ ساله شده اما در جمع بازیکنان زیر ۲۱ سال بازی می‌کند؛ او به عنوان مدافع مرکزی و کاپیتان منچسترسیتی قدم به قدم به تجربیات خود اضافه می‌کند. او در این فصل از مسابقات جوانان در ۲۱ بازی همراه با تیم جوانان بوده و بعید نیست به مانند نفراتی چون ریکو لوییس، کول پالمر، اسکار باب و میکا همیلتون در تیم بزرگسالان منچسترسیتی نیز حاضر شود.
لاکیل ساموئل حتی در جام جهانی زیر ۱۷ سال هم حضور داشت و کاپیتان تیم نوجوانان انگلیس بود. قدرت رهبری او در این تورنمنت از نکاتی بود که کارشناسان فوتبال انگلیس در رسانه‌ها و مطبوعات از این موضوع مقالات زیادی نوشتند چرا که می‌توانند روی او به عنوان یک چهره آینده‌دار سرمایه‌گذاری کنند. اکنون با او به گفت‌وگو پرداختیم و درباره شرایط او در حال و همچنین از استقلال و شناخت او نسبت به ایران پرسیدیم.

در منچسترسیتی شرایط چگونه پیش می‌رود؟
فوق العاده! وقتی در بهترین تیم دنیا بازی می‌کنی، انگیزه بسیار زیادی برای موفقیت داری. تیم ما در سال قبل فاتح جام‌های زیادی شد و من برای رسیدن به سطح آنها می‌جنگم.

پیشنهاداتی هم از تیم‌های بزرگ فوتبال انگلیس داشتی؟
من هنوز در قرارداد حرفه‌ای با تیمی نیستم. در جوانان سطح فرق می‌کند ولی هرگز درست نیست که من درباره تیم‌های دیگر صحبت کنم چون بازیکن منچسترسیتی هستم.

از زمان حضور پپ (گواردیولا) جوانان زیادی از آکادمی به تیم بزرگسالان رفتند، تو دعوت نمی‌شوی؟
در تیم ما، هر هفته آمار و عملکردهایمان برای کادرفنی تیم بزرگسالان ارسال می‌شود. من خودم بارها سرمربی (پپ گواردیولا) را در تمرینات دیده‌ام و حتی با او صحبت کرده‌ام. حضور در تیم بزرگان اتفاق بسیار دشواری است اما باید تلاش کنم تا سطحم را به آنها برسانم.

1986014

چیزی که درباره پدر بخواهی به ما بگویی...
در دورانی که او انگلیس بود، هر روز من و برادرم را به مدرسه می‌برد. در روز تصادف من به مدرسه نمی‌رفتم بلکه او برادرم را می‌رساند و برای همین اتفاق تلخی را او از نزدیک دید. پدرم از هافبک‌های خوب انگلیس بود و برای ما هم یک پدر دوست‌داشتنی بود.

نام استقلال را شنیده‌ای؟
وی در شرایطی که تعجب داشت، پاسخ داد: نام آشنایی برای من است، اما نه.

تیمی بود که پدرت در ایران برای آن بازی می‌کرد!
ما در آن زمان در انگلیس بودیم و هیچوقت به ایران سفر نکردیم. از پدرم درباره این تیم شنیده بودم اما اکنون چیزی خاطرم نیست.

درباره ایران چطور؟
او که در جام جهانی زیر ۱۷ سال هم مقابل ایران بازی کرده بود، گفت: ایران را بهتر از نام قبلی می‌شناسم. کشور خوبی است و در جام جهانی ما را بسیار اذیت کرد. ما عقب افتادیم اما بردیم؛ احساس می‌کردم جوانان ایران چند سال از ما بزرگتر هستند اما هر چه زمان بازی می‌گذشت تیم‌ ما جلو می‌رفت تا در نهایت شرایط تغییر کرد.

از فوتبال ایران کسی را نمی‌شناسی؟
در انگلستان نام سامان قدوس را شنیده‌ام. این روزها هم به نظر یکی از مهاجم‌های شما به اینتر می‌رود. اگر اشتباه نکنم یک گلزن دیگر هم داشتید که نامش خاطرم نیست اما او را به عنوان رقیب مسی و رونالدو دیدم.

مهدی طارمی و علی دایی را منظورت هست؟
فرزند ساموئل در پاسخ گفت: طارمی درست است، اما نام دوم را مطمئن نیستم.

پدر برایت از ایران تعریف نکرده بود؟
در زمانی که پدر به ایران رفت من بسیار کم‌سن بودم. بعد از آن هم من چیزی به خاطر ندارم.

احساست نسبت به غیبت این روزهای پدر چیست؟
قطعا او می‌توانست در تمرینات من را کمک کند. شرایط کاملا متفاوت است. البته مادرم هست و برادر کوچکم هر سه همیشه از همدیگر حمایت می‌کنیم.

گفت‌وگو: یاسین معصومی

دیدگاه‌ها