کد خبر : 1999198 | 13 بهمن 1402 ساعت 14:33 | 47.4K بازدید | 20 دیدگاه

سرمربی دوران طلایی بارسا جانشین ژاوی می‌شود!

خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، فرانک رایکارد را برای جایگزینی ژاوی هرناندز در نظر گرفته است.

سرمربی دوران طلایی بارسا جانشین ژاوی می‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی سرمربی فعلی بارسا پس از شکست ناامیدکننده 5-3 مقابل ویارئال در لالیگا اعلام کرد که با وجود باقی ماندن یک سال دیگر از قراردادش با آبی و اناری‌ها در تابستان این باشگاه را ترک خواهد کرد.

به گزارش رادیو مارکا، سران باشگاه بارسا رایکارد را که در سال 2003 هدایت تیم بزرگسالان این باشگاه را بر عهده داشت برای جانشینی ژاوی در نظر دارند و ممکن است او بازگردد و سرمربی بعدی بارسلونا باشد. این سرمربی هلندی در فصل 2005-2004 بارسلونا را به موفقیت‌های قابل توجهی رساند و دو عنوان قهرمانی لالیگا، قهرمانی تاریخی لیگ قهرمانان اروپا در فینال پاریس برابر آرسنال در سال 2006 و سوپرجام اروپا را با این تیم به دست آورد.

1986053

در سال 2008 لاپورتا، رایکارد را یکی از بزرگترین مربیان باشگاه در قرن 21 دانسته بود و او را به خاطر آغاز یک دوره درخشان جدید در باشگاه کاتالانی و پرورش استعدادهایی مانند رونالدینیو و لیونل مسی جوان تمجید کرد. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس بارسلونا نسبت به بازگشت احتمالی رایکارد خوشبین است. علی‌رغم اظهارات قبلی خود رایکارد مبنی بر اینکه "هیچ قصدی" برای بازگشت به مربیگری ندارد، بنا به ادعای مارکا او برای بارسلونا در تصمیمش تجدید نظر خواهد کرد.

خود ژاوی، رافا مارکز را به عنوان جانشینش انتخاب کرده که مربی فعلی تیم B این باشگاه است و در سطح سوم فوتبال اسپانیا بازی می‌کند. مارکز یکی از بازیکنانی بود که در دهه 2000 به همراه ژاوی شاگرد رایکارد بود.

دیدگاه‌ها