کد خبر : 1999295 | 14 بهمن 1402 ساعت 04:20 | 8.3K بازدید | 6 دیدگاه

سوریه برابر ایران اعتماد به نفس پیدا کرد؛

کربکندی: دروازه‌بان و دفاع ژاپن ضعیف هستند

رسول کربکندی می‌گوید ژاپن تیم شکست ناپذیری نیست و تیم ملی ایران در صورتی که در خط دفاع اشتباه نکند، از مرحله یک چهارم نهایی عبور خواهد کرد.

کربکندی: دروازه‌بان و دفاع ژاپن ضعیف هستند

به گزارش ورزش سه، تیم ملی ایران عصر امروز در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا برابر ژاپن قرار خواهد گرفت و برای صعود به مرحله نیمه نهایی باید با این تیم مدعی رقابت کند. رسول کربکندی که سابقه حضور در تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ را دارد، در گفتگویی درباره شانس شاگردان قلعه‌نویی در این بازی صحبت کرده است.

کربکندی با اشاره به شگفتی‌هایی که در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا رقم خورده است، گفت: فوتبال یعنی اتفاقات. این جام ملت‌ها هم پر از شگفتی‌ها بود و شاید در جام‌های دیگر کمتر انقدر شگفتی‌ داشتیم؛ ژاپن، کره، عربستان و تیم‌هایی که همه انتظار قهرمانی‌شان را داشتند و اینها را کاندیدای قهرمانی می‌دانستند، به شکلی در مقابل حریفان‌شان دچار شدند و حتی ژاپن به عراق هم باخت. در واقع تیم‌های درجه دو و سه آسیا با آوردن مربی خوب و سرمایه‌گذاری نسبت به گذشته خیلی پیشرفت کرده‌اند و با این شرایط فوتبال در آسیا خیلی رشد می‌کند و دیگر هیچ مسابقه‌ای برای هیچ تیمی آسان نخواهد بود.

1986223

او در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در دیدار با سوریه عنوان کرد: شاید بازیکنان ما در مقابل سوریه به این شگفتی فکر نمی‌کردند و با آن انگیره و توانی که باید وارد بازی می‌شدند، نیامدند اما در مقابل سوریه خیلی با انگیزه و با انرژی برای این بازی آمده بود. البته وقتی ما گل زدیم، اگر از موقعیت‌هایی که ایجاد شد استفاده می‌کردیم، به این مشکلات نمی‌خوردیم اما وقتی دو سه موقعیت خوب را از دست دادیم، تیم‌مان به هم ریخت و حریف با روحیه و اعتماد یه نفس بیشتری مقابل ما بازی کرد. وقتی بازی ۱-۱ شد و ما بازیکن اخراجی دادیم، همه چیز باعث نگرانی شد. علاقمندان به فوتبال که این ورزش یکی از دلایل خوشحالی‌شان است، خیلی اذیت شدند و روز سختی داشتند اما در نهایت بازی در ضربات پنالتی به نفع ما تمام شد.

کارشناس فوتبال ایران درباره شانس ایران در تقابل با ژاپن نیز گفت: با توجه به شرایط تیم‌های آسیایی که ما در جام جهانی دیده بودیم، انتظارمان از کره، ژاپن، ایران، عربستان و استرالیا خیلی بیشتر بود اما به نظرم هیچکدام در حد و اندازه‌های جام جهانی نیستند؛ این تیم‌ها یا جوانگرایی کرده‌اند و یا اهمیتی که به جام جهانی می‌دادند، به این بازی‌ها ندارند. ژاپن تیم شکست ناپذیری نیست و به خصوص دروازه‌بان و خط دفاعی‌اش خیلی قدرتمند نیستند اما اگر اجازه بدهیم کار تیمی‌شان شکل بگیرد، هافبک و فورواردشان می‌توانند خطرناک باشند. با توجه به سرعتی که ژاپنی‌ها دارند و بازی تک ضربی که می‌کنند، نگرانی من از اول جام روی این موضوع بود. اگر خط دفاعی‌مان اشتباه نکنند و ساختار دفاعی‌مان خوب عمل کند، می‌توانیم ژاپن را ببریم اما به شرطی که روز خوب‌مان باشد.

دیدگاه‌ها