کد خبر : 1999350 | 14 بهمن 1402 ساعت 00:30 | 30.1K بازدید | 21 دیدگاه

کلینزمن با فرمول سانتوس به دنبال قهرمانی

کره جنوبی کپی برابر اصل پرتغال یورو ۲۰۱۶

نتایج تیم ملی کره جنوبی به نوعی یادآور بازی‌های تیم پرتغال در یورو ۲۰۱۶ است.

کره جنوبی کپی برابر اصل پرتغال یورو ۲۰۱۶

به گزارش ورزش سه، تیم ملی کره جنوبی با دو پیروزی دراماتیک مقابل عربستان و استرالیا راهی مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا شده و در این مرحله باید با حریف نسبتا آسان‌تری یعنی اردن روبرو شود. کره‌ای‌ها در حالی تا نیمه نهایی بالا آمده‌اند که در بازی اول با حساب سه یک از سد بحرین گذشتند اما در بازی دوم برابر اردن با تساوی دو بر دو و در بازی سوم مقابل مالزی با تساوی سه بر سه متوقف شدند تا به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شوند.

آن‌ها در یک هشتم نیز به سختی و با گل دقیقه آخری مقابل سعودی‌ها کار را به وقت‌های اضافی و سپس ضربات پنالتی کشاندند تا با گل کردن پنالتی‌های خود راهی یک چهارم شوند.

شاگردان کلینزمن مقابل استرالیا نیز فاصله‌ای تا خداحافظی از جام نداشتند تا اینکه سون هیونگ مین فوق ستاره آنها به دادشان رسید و با کسب یک پنالتی و گل کردن ضربه ایستگاهی در وقت‌های اضافی تیمش را برنده از زمین خارج کند.

نکته جالبی که از صعود کره‌ای‌ها به نیمه نهایی به چشم می‌خورد، شباهت نتایج این تیم با تیم ملی پرتغال در یورو ۲۰۱۶ است. تورنمنتی که رونالدو و یارانش در پایان آن با پیروزی یک بر صفر مقابل فرانسه به کاپ قهرمانی رسیدند. پرتغال در آن بازی‌ها با سه مساوی پیاپی به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم راهی یک هشتم شد.

1986340

در یک هشتم با نتیجه یک بر صفر و با گل دقیقه اخری در اوقات اضافی بازی از سد کرواسی گذشت تا در یک چهارم برابر ولز قرار بگیرد. دیداری که بعد از ۱۲۰ دقیقه تلاش دو تیم با حساب صفر بر صفر به ضربات پنالتی کشید تا رونالدو و یارانش از سد گریت بیل و ولزی‌ها عبور کنند.

پرتغالی‌ها در نهایت با سه پیروزی و چهار تساوی به قهرمانی یورو رسیدند. اتفاقی که می‌تواند برای کره‌ای‌ها نیز به همان شکل تکرار شود. تنها تفاوت کره و پرتغال ۲۰۱۶ در این است که کره جنوبی یکی از دیدارهایش در دور گروهی را با پیروزی پشت سر گذاشت.

دیدگاه‌ها