کد خبر : 1999381 | 14 بهمن 1402 ساعت 10:26 | 80.8K بازدید | 108 دیدگاه

4 سال محرومش کنید؛

حمله تند یونس محمود به علیرضا فغانی

یونس محمود، نایب رئیس اتحادیه فوتبال عراق، می‌گوید صدور بیانیه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حمایت از علیرضا فغانی اشتباه بوده است.

حمله تند یونس محمود به علیرضا فغانی

به گزارش "ورزش‌ سه"، مصاف عراق و اردن در یک هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا پرحاشیه‌ترین دیدار جام بود و درنهایت با شکست 3 بر 2 عراق خاتمه یافت.

وی افزود: اگر کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا از تصمیم داور با اشتباهی که مرتکب شده است حمایت کند و آنها هم توجیه کنند که اشتباه نبوده، ما در فدراسیون عراق درباره این موضوع تحقیق خواهیم کرد؛ به ویژه اینکه داوران زیادی این اشتباه را تایید کرده‌اند و ما به عنوان یکی از اعضای فدراسیون کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهان بازگشت حق‌مان هستیم.»

وی خاطرنشان کرد: توجیه کنفدراسیون فوتبال آسیا همان چیزی بود که رسانه‌ها گزارش کردند و کنفدراسیون فوتبال آسیا آن را از رسانه‌ها گرفت. در واقع آنها برای بررسی بازی و اتخاذ تصمیم مناسب بررسی درستی نداشتند و فقط به دنبال توجیه بودند.» 

1986385

او در ادامه با انتقاد از گمانه‌زنی‌هایی که درباره قضاوت فغانی در فینال مسابقات جام ملت‌های آسیا وجود داشت، اینطور حرف‌هایش را ادامه داده است: این می‌توانست چیزی شبیه فاجعه باشد. زیرا او مردم یک کشور را نابود کرد، حقوق آنها را گرفت. او سال‌ها تلاش و کار سخت را از بین برد. 

شماره 10 سابق عراقی‌ها با انتقاد از بیانیه ای‌اف‌سی در دفاع از فغانی اضافه کرد: اما دفاع از اشتباه دو اشتباه محسوب می‌شود. داور در مقابل عراق اشتباه کرد.
وی در خصوص حرکات غذا خوردن توسط ایمن حسین که برای تمسخر اردنی‌ها بود، گفت: تصمیم اشتباه است و بازیکن حق دارد پس از گلزنی خوشحال شود. شادی مسی را بعد از گلزنی به هلند یادتان می‌آید؟

یونس ادامه داد: به عنوان نایب رئیس فدراسیون عراق، از فدراسیون می‌خواهم که اتفاقات رخ داده در بازی را به دقت بررسی کند و AFC نیز از عراقی‌ها عذرخواهی کند. مردم به خاطر اتفاقی که برای داور افتاد بسیار ناراحتند. داور باید 4 سال از مسابقات حذف شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا باید عذرخواهی کند و AFC باید در این باره تحقیقاتش را آغاز کند.

یونس محمود بار دیگر با اشاره به بیانیه کنفدراسیون فوتبال آسیا حرف‌هایش را اینطور از سر گرفته است: از عدنان درجل، رئیس فدراسیون عراق می‌خواهم که مداخله کند و شکایت رسمی برای تشکیل پرونده مجدد علیه تیم داوری را ارائه کند.

دیدگاه‌ها