کد خبر : 1999439 | 14 بهمن 1402 ساعت 15:03 | 10.2K بازدید | 5 دیدگاه

طارمی هر چه بگوید درست است؛

افشاریان: آبروی آسیا در گروی این بازی است

خداداد افشاریان معتقد است آبروی AFC در گروی قضاوت داور چینی دیدار تیم ملی ایران و ژاپن خواهد بود.

افشاریان: آبروی آسیا در گروی این بازی است

به گزارش "ورزش سه"، خداداد افشاریان که برای تماشای بازی ایران و ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به دوحه سفر کرده است، پیش از آغاز این مسابقه اظهار داشت: امروز باید یکی از این جام خداحافظی کند و یک تیم هم به دور بعد برود. امیدوارم پایان این بازی، پایان خوشی برای تمام ایرانی‌های سرتاسر دنیا باشد. ان‌شاءالله که بتوانیم با دعای خیر مردم و همدلی بچه‌ها در زمین و حس مثبتی که همه ایرانی‌ها می‌دهند، روز خوب و سربلندی داشته باشیم.

او درباره قضاوت داور چینی در دیدار امروز عنوان کرد: بی‌شک با توجه به اینکه VAR هم وجود دارد، به نظر می‌رسد اتفاقی رخ ندهد. گرچه داوری است و هر لحظه ممکن است اتفاقی بیفتد. قطعا AFC برای یک بازی در این سطح داور خوبی انتخاب کرده است. آبروی AFC در گروی همین بازی است و به نظر می‌رسد ما امروز در داوری مشکلی نخواهیم داشت.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون درباره غیبت مهدی طارمی در دیدار با ژاپن گفت: ما به واقعیت نگاه کنیم. امروز بدون مهدی هستیم. مهدی جلوی زمین یکه تازی می‌کرد و آن روز که به خاطر رفتار حرفه‌ای‌اش کارت زرد دوم را گرفت، همه مردم کشور این لحظه را می‌دیدند و بی‌شک ما امروز روز سختی بدون مهدی خواهیم داشت. بچه‌ها امروز بدون مهدی هستند و شاید این موضوع خودش انگیزه‌ای برای آنها باشد.

او در واکنش به اینکه طارمی روز گذشته گفت در این بازی کت تن ایران خواهد بود، گفت: این پسر آنقدر آن روز خوب برخورد کرد و اشک‌هایش تمام دنیای ایران بود که هر چه بگوید، درست است.

رئیس کمیته داوران در خصوص قضاوت علیرضا فغانی در مسابقات عنوان کرد: در مورد علیرضا بگویم که او یکی از بزرگان داوری دنیاست و بی‌شک اتفاقات خوبی برای او افتاده و در آینده خواهد افتاد.

او در واکنش به اینکه AFC نظر فغانی را تایید کرد، گفت: ظاهرا این اتفاق افتاده اما من درباره آن بازی صحبت نمی‌کنم. آن بازی، یک بازی خاص بوده و خودش ناظر داشته است اما فغانی با یک یا دو صحنه زیر سوال نخواهد رفت.

افشاریان همچنین در مورد قضاوت موعود بنیادی‌فر در جام ملت‌های آسیا گفت: موعود بنیادی‌فر در حال حاضر داور اول ماست و این مسابقات را خوب قضاوت کرد. امیدواریم آقای موعود روند رو به رشدی داشته باشد و سعی می‌کنیم کمک کنیم که در گزینه‌های جام جهانی آینده هم باشد.

او در پایان تاکید کرد: یکی از چالش‌های ما نبود VAR و تجربه این کار است. شما می‌بینید که داور VAR چقدر به روند بازی کمک می‌کند. اینکه بچه‌های ما به خاطر تحریم‌ها کمتر به VAR رسیده‌اند، به ما ضرر خواهد زد.

دیدگاه‌ها