کد خبر : 1999618 | 15 بهمن 1402 ساعت 00:35 | 29.3K بازدید | 29 دیدگاه

ستاره بارسا چشم انتظار تایید اشتباه داور جنجالی

باشگاه بارسلونا در صورت تایید اشتباه تصمیم داور بازی مقابل آلاوس برای اخراج ویتور روکه، می‌تواند محرومیت این بازیکن را لغو کند.

ستاره بارسا چشم انتظار تایید اشتباه داور جنجالی

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه بارسلونا گزینه‌هایی دارد که لالیگا را وادار به لغو دومین کارت زرد ویتور روکه مقابل آلاوس می‌کند. این بازیکن برزیلی تنها بعد از 13 دقیقه حضور در زمین، اخراج شد!

چند دقیقه پس از حضور در زمین به جای ایلکای گوندوگان او گل زد و چند دقیقه بعد از گل به دلیل برخورد با بازیکن حریف کارت زرد دریافت کرد.

اما اتفاق بحث برانگیز در دقیقه 73 زمانی رخ داد که مارتینز مونوئرا، داور بازی، روی صحنه برخورد با رافا مارین دومین کارت زرد را به روکه نشان داد.

1986783

داور عقیده داشت که بازیکن برزیلی بارسلونا روی بازیکن حریف خطا کرده اما تصاویر تلویزیونی واضح بود که روکه خطایی مرتکب نشده و داور به اشتباه کارت زرد دوم را را از جیبش خارج کرده است.

به دلیل اینکه اخراج روکه از طریق دومین کارت زرد صورت گرفت، هیچ گزینه‌ای وجود نداشت که از اتاق VAR که ملرو لوپز در آن حضور داشت، در این مورد تصمیم گیری شود. داور VAR فقط در موارد اخراج به دلیل کارت قرمز مستقیم می‌تواند تصمیم داور را بررسی کند.

علیرغم همه چیز، باشگاه بارسلونا در صورتی که به کمیته مسابقات رجوع کند، می‌تواند این کارت زرد را برگرداند. در ماده 17 قانون انضباطی در مورد ارزش صورتجلسه داوران آمده است: "صورتجلسه‌ای که به امضای داوران رسیده، مستندات لازم در مجموع اثبات تخلف از قوانین و مقررات ورزشی است و ماهیت آن‌ها یکسان خواهد بود."

1986782

اما در بند سه همین ماده آمده که در صورت خطای آشکار داور، حق اعتراض وجود دارد: "در ارزیابی تخلفات مربوط به رشته ورزشی، تصمیمات داور در مورد حقایق مربوط به بازی قطعی است و صحت فرض می‌شود، مگر خطای آشکاری وجود داشته باشد."

در این صورت اگر بارسا بتواند با تصاویر مستند ثابت کند که ویتور روکه روی مدافع آلاوس خطایی انجام نداده، کارت زرد دوم او بخشیده می‌شود.

دیدگاه‌ها