کد خبر : 1999873 | 16 بهمن 1402 ساعت 06:50 | 29.9K بازدید | 14 دیدگاه

کارلوس به آفریقا برمی‌گردد؟

10 روز سرنوشت‌ساز برای کی‌روش و الجزایر

فدراسیون فوتبال الجزایر اعلام کرد کمیته‌ای برای بررسی پرونده مربیان نامزد شده برای جانشینی جمال بلماضی در سرمربیگری تیم ملی فوتبال این کشور تشکیل خواهد شد.

10 روز سرنوشت‌ساز برای کی‌روش و الجزایر

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال الجزایر که پس از حذف از دور اول جام ملت‌های آفریقا به همکاری خود با جمال بلماضی پایان داد، روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دوشنبه، 5 فوریه، رئیس فدراسیون فوتبال الجزایر، آقای ولید صادی، بر تشکیل کمیته‌ای که وظیفه بررسی نامزدها برای سمت مربیگری تیم ملی را بر عهده دارد، نظارت خواهد کرد. کمیته نتایج بررسی‌ها را ظرف مدت حداکثر ده روز ارائه خواهد کرد.

فدراسیون الجزایر در پایان ماه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: فدراسیون به دلیل نگرانی برابر منافع فوتبال الجزایر و با بر عهده گرفتن مسئولیت‌های خود، یک روز پس از حذف تلخ از دور اول، از طریق رئیس خود ولید صادی وارد عمل شد تا به صورت توافقی به همکاری خود با سرمربی و کادرفنی پایان بدهد. همه طرف‌ها به درخواست رئیس فدراسیون مبنی بر امضای توافق نامه فسخ قرارداد پاسخ دادند و همه اعضای کادر فنی این توافقنامه را امضا کردند.

حضور الجزایر در جام ملت‌ها پس از کسب عنوان قهرمانی در سال 2019 در مصر، برای دومین بار متوالی زود به پایان رسید. الجزایر پس از صدرنشینی در گروه خود بدون شکست در مسابقات مقدماتی این مسابقات، به جام ملت‌ها راه یافت اما در مرحله گروهی تنها دو امتیاز گرفت و به شکلی تلخ از جام کنار رفت.

این در حالی است که جمال بالماضی در سال 2019 تیم ملی الجزایر را به عنوان قهرمانی رساند و رکورد 30 مسابقه بدون باخت را هم ثبت کرد اما اوضاع در این دوره برای او خوب پیش نرفت.

این دومین شکست بزرگ الجزایر پس از ناکامی در صعود به جام جهانی 2022 محسوب می‌شود که باعث شد تا سرمربی این تیم تغییر کند. گفته می‌شود کارلوس کی‌روش یکی از گزینه‌های هدایت الجزایر است.

دیدگاه‌ها