کد خبر : 1999944 | 16 بهمن 1402 ساعت 12:47 | 166.8K بازدید | 127 دیدگاه

حق رئال را خوردند

یک گل مردود، دو پنالتی: داوری‌ جنجالی دربی (عکس)

کارشناسی داوری دربی مادرید نشان می‌دهد که یک بار دیگر در لالیگا داوری روی نتیجه پایانی تاثیر مستقیم داشت.

یک گل مردود، دو پنالتی: داوری‌ جنجالی دربی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دربی مادرید دیشب به تساوی 1-1 به اتمام رسید. این چهارمین دربی فصل بود که در نهایت هیچ تیمی نتوانست در آن برنده شود در حالی که در سه دربی قبلی دو بار اتلتیکو و یک بار رئال پیروز شده بود.

1987249

ابتدا رئال مادرید بود که روی اشتباه سریالی بازیکنان اتلتیکو توسط براهیم دیاز به گل رسید و نیمه نخست را برنده به رختکن رفت. چیزی نمانده بود رئال به یک برد دیگر در لالیگا دست یابد و در واقع اگر مردان کارلو آنچلوتی تنها چند دقیقه بیشتر دوام می‌آوردند، این اتفاق رخ می‌داد، اما گلزنی مارکوس یورنته برای روخی بلانکو در دقیقه 3+90 تمام زحمات آنها را بر باد داد و باعث شد که دو امتیاز از دست بدهند.

1987294

با توجه به تساوی خیرونا مقابل رئال سوسیه‌داد، پیروزی رئال مادرید مقابل رقیب همشهری‌اش می‌توانست حاشیه امنیت این تیم را در صدر جدول لالیگا به چهار امتیاز افزایش دهد، اما اکنون آنها تنها با دو امتیاز برتری نسبت به خیرونا در صدر جدول باقی می‌مانند و اختلاف‌شان با اتلتیکوی رده چهارمی هم از 10 امتیاز بیشتر نشد.

بازی از دقیقه 50 به بعد چندین صحنه جنجالی داوری داشت که در پایان بازی کارشناسان داوری اسپانیا در موردش حرف زدند. در نهایت نیز غالب نظرات این بود که برای رئال یک پنالتی اعلام نشد.

1987293

صحنه‌های بحث برانگیز داوری دربی مادرید

گل مردود اتلتیکو

1987297
1987301

دقیقه 50 بازی اتلتیکو روی یک ارسال کرنر و ضربه سر ساویچ به گل تساوی رسید اما کمی بعد این گل با دخالت VAR مردود اعلام شد اما دلیل؟

ضربه سر ساویچ هیچ مشکلی نداشت و او مرتکب خطا روی مدافع مقابلش نشده بود ولی در لحظه ضربه، بازیکنی دیگر از اتلتیکو در منطقه آفساید و مقابل لونین قرار داشت و مانع از حرکت گلر رئال شد. هرچند او روی توپ اثری نگذاشت ولی در منطقه آفساید مانع تحرک دروازه‌بان اوکراینی رئال شد.

1987303

نظر کارشناسان داوری آاس، مارکا، موندودپورتیوو و ال‌چیرینگیتو نسبت به این تصمیم VAR مثبت بود و همه تاییدش کردند.

1987296

پنالتی احتمالی روی لوکاس واسکز

در دقیقه 53 بازی لوکاس واسکز بعد از برخورد با سائول نیگز درون محوطه جریمه اتلتیکو سرنگون شد.

1987304
1987302

ایتورالده گونزالس از آاس تصمیم داور برای ادامه بازی را درست تشخیص داد. از سه کارشناس داوری ال‌چیرینگیتو نیز دو داور تصمیم داور را درست دانستند و یکی گفت که پنالتی واضح بود.

1987300
1987295

پنالتی احتمالی روی بلینگام 

در دقیقه 60 بازی ساویچ با هل دادن جود بلینگام درون محوطه جریمه مانع از رسیدن او به توپ شد ولی داور دستور به ادامه بازی داد.

1987299

ایتورالده گفت که صحنه نیازی به دخالت VAR نداشت ولی اگر داور سوت می‌زد، نمی‌توانستیم به او ایراد بگیریم و پنالتی رخ داده بود.

کارشناسان داوری ال‌چیرینگیتو نیز معتقد بودند اینجا باید داور به سود رئال اعلام پنالتی می‌کرد.

در هفته‌های اخیر بحث داوری در لالیگا و تصمیمات داوران بسیار داغ و بحث برانگیز بوده است. مدیر و مربی بارسلونا صراحتا از جانب‌داری داوران از رئال حرف زدند و شنبه شب مربی خیرونا نیز از داوری بازی تیمش برابر سوسیداد انتقاد کرد و گفت، یک گل سالمشان مردود اعلام شد. 

حالا رئال مادرید که از طریق شبکه تلویزیونی خود بارها به داوران حمله کرده، یک پنالتی از دربی طلبکار شده است. باید دید در هفته‌های پیش رو جنجال‌های داوری لالیگا به کجا خواهد رسید.

دیدگاه‌ها