کد خبر : 2000133 | 17 بهمن 1402 ساعت 11:18 | 37.9K بازدید | 6 دیدگاه

گفتگوی العرب با امیر روستایی

مهاجم لژیونر ایرانی: باید مراقب این دو قطری باشیم

امیر روستایی می‌گوید که قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، حق تیم ملی ایران است.

مهاجم لژیونر ایرانی: باید مراقب این دو قطری باشیم

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران فردا در دیداری حساس از مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف قطر می‌رود. در همین راستا، روزنامه العرب گفتگویی را با امیر روستایی بازیکن سابق الشحانیه و کنونی سیترا کلوب بحرین انجام داده است.

در متن اولیه العرب آمده است:

دیدار تیم ملی قطر و ایران، فردا در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 قطر و در ورزشگاه جام جهانی الثمامه برگزار می‌شود.

این مسابقه اصلا آسان نیست، تیم ملی قطر از پیروزی مقابل ازبکستان می‌آید و روحیه بسیار بالایی برای رسیدن به فینال و کسب دومین عنوان قهرمانی متوالی دارد در حالی که تیم ملی ایران از پیروزی متمایز بر تیمی به قدرتمندی ژاپن و پس از انتقام شکست دوره قبل پای به این دیدار می‌گذارد.

از این رو، تقابل دو تیم یک مسابقه دشوار پیش بینی شده است. العرب با امیر روستایی مهاجم ایرانی گفت و گو کرد تا با او و انتظاراتش در مورد تقابل دو تیم گفت وگو کند.

بولت استقلالاول از همه در مورد ایران صحبت کنیم که موفق شد از ژاپن عبور کند، انتظار این پیروزی را داشتید؟
از پیروزی و صعود به نیمه نهایی در تورنمنت ارزشمندی مانند جام ملت‌های آسیا بسیار خوشحالیم و امیدواریم در این دوره به قهرمانی برسیم. در مورد رویارویی با ژاپن نیز نیمه اول بازی به سود ایران نبود اما بعد از دقیقه 30 ایران بازی را در دست گرفت و هرچه به پایان بازی نزدیک می‌شدیم، ایران موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشت. در نهایت دو گل به ثمر رساندیم که باعث شد به نیمه نهایی صعود کنیم که به نظر من پیروزی در مقابل ژاپن که یکی از مهم‌ترین کاندیداهای قهرمانی بود، بسیار شایسته است.

بولت استقلالاما به طور کلی نظر شما در مورد آن بازی چیست؟
این مسابقه فقط یک مبارزه نیست، بلکه در تاریخ ایران نیز بسیار مهم است، زیرا در آخرین دوره از مسابقات با شکست برابر ژاپن حذف شدیم، اما این بار جبران کردیم و به شخصه انتظار پیروزی برابر ژاپن و راهیابی به نیمه نهایی را داشتم.

بولت استقلالدر بازی نیمه نهایی مقابل قطر چه انتظاراتی دارید؟
تیم قطر قهرمان آسیا و یکی از قوی‌ترین تیم‌های حال حاضر مسابقات است. آنها تیم بسیار خوبی دارند، پس باید مراقب باشیم. معتقدم قطر مقابل ایران تا حدودی در موقعیت دفاعی و روی ضدحمله بازی می‌کند، اما ما می‌خواهیم برنده شویم تا جواز حضور در بازی نهایی را کسب کنیم.

1987564

بولت استقلالچه تیمی استحقاق حضور در فینال را دارد؟
انصافا ایران و ما نه تنها مستحق صعود به فینال هستیم، بلکه مستحق کسب عنوان قهرمانی هستیم، زیرا بازیکنان خوب و باکیفیتی داریم.

بولت استقلالآیا بازگشت طارمی نشان دهنده افزایش قدرت در خط حمله ایران است؟
مهدی طارمی مهاجم بزرگی است بنابراین بازگشت او در دیدار قطر خط حمله ایران را قوی‌تر خواهد کرد. طارمی در جام ملت‌های آسیا و تیم پرتغالی‌اش پورتو بازیکن بزرگی است.

بولت استقلالبازیکنانی که از آنها در تیم ملی قطر می‌ترسید چه کسانی هستند؟
رک و پوست کنده بگویم که تیم ملی قطر بازیکنان خوبی دارد اما به نظر من اکرم عفیف و المعز علی می‌توانند برای خط دفاع تیم ملی ایران خطرساز باشند، ما باید مراقب این بازیکنان باشیم.

بولت استقلالانتظارات شما از بازی دیگر مرحله نیمه نهایی چیست؟ کره یا اردن؟
برای هر دو تیم، این یک دیدار بزرگ در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا محسوب می‌شود و هر تیمی به دنبال پیروزی و صعود به دیدار فینال است اما فکر می‌کنم کره برنده خواهد شد.

بولت استقلالبا وجود درخشش در تیم باشگاهی خود اما در تیم ملی ایران حضور ندارید. نظر شما چیست؟
من همیشه سعی می‌کنم بهترین عملکردم را ارائه دهم و افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشته باشم، این نظر سرمربی تیم ملی ایران است و برای او احترام ویژه‌ای قائل هستم و تمام تلاشم را می‌کنم که در دوره آینده به تیم ملی کمک کنم.

بولت استقلالنظر شما در مورد برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا توسط قطر چیست؟
قطر در سازماندهی رویدادهای مهم شگفت انگیز است. ما در جام جهانی 2022 شاهد آن بودیم و سازماندهی خیره کننده، حضور پرتعداد هواداران و ورزشگاه‌های فوق العاده. موفقیت در برگزاری مسابقات بزرگ، همان چیزی است که در جام ملت‌های آسیای فعلی می‌بینیم.

دیدگاه‌ها