کد خبر : 2000304 | 17 بهمن 1402 ساعت 21:40 | 36.3K بازدید | 44 دیدگاه

بعد از ژاپن نوبت به مدافع عنوان قهرمانی رسید

شمشیر شاگردان قلعه‌نویی برای غول‌کشی تیز تیز است!

تیم ملی ایران برای پنجمین بار مقابل قهرمان دوره گذشته جام ملت‌‌های آسیا قرار می‌گیرد.

شمشیر شاگردان قلعه‌نویی برای غول‌کشی تیز تیز است!

به گزارش "ورزش سه" ، تیم ملی ایران پس از شکست دادن ژاپن نایب قهرمان جام ملت‌های آسیا 2019 در مرحله یک چهارم نهایی، در جمع چهار تیم برتر آسیا قرار گرفت تا خودش را برای بازی مهم مقابل قطر قهرمان دوره گذشته آماده کند. جام ملت‌های آسیا 2023 تا به اینجا درام‌های زیادی به خود دیده اما اکنون تقابل ایران با مدافع عنوان قهرمانی، اتفاقی است که پیش از این 4 بار دیگر برای ایران رخ داده بود!

نخستین بار در سال 1968 بود که ایران با رژیم صهیونیستی قهرمان سال 1964 داشت که این اتفاق زمینه‌ساز پیروزی ایران شد تا همایون بهزادی و حسین کلانی جام قهرمانی را در تهران بالای سر ببرند.

پس از آن در سال 1988 این اتفاق تکرار شد. سال 1988 جام ملت‌های آسیا به میزبانی قطر برگزار می‌شد و عربستان در تلاش بود بتواند با شکست دادن اصلی ترین مدعی مسابقات خودش را به فینال برساند که تیم ملی ایران با نتیجه 1 بر صفر در نیمه نهایی شکست خورد تا عربستان مشکلی برای صعود به نیمه نهایی نداشته باشد.

1987836

در سال 2004 این بار پسران برانکو با ژاپنی‌ها رودررو شدند. شاگردان برانکو در قلب چین تلاش کردند تا سامورایی‌ها را از پا بیندازند اما در پایان با نتیجه بدون گل این دیدار خاتمه پیدا کرد.

آخرین باری هم که ایران مقابل قهرمان قرار گرفت در سال 2011 بود. افشین قطبی تیمش را برای جدال با مدافع عنوان قهرمانی و یکی از شگفتی‌سازان تاریخ آسیا آماده کرده بود و در شرایطی که ایران با یک گل عقب بود، در پایان عراقی‌ها مقابل ایران متحمل شکست دو بر یک شدند.

اکنون در روز چهارشنبه هجدهم بهمن ماه 1402 ایران با قطر مدافع عنوان قهرمانی و میزبان مسابقات رودررو می‌شود تا ببینیم این بار چه نتیجه‌ای به دست می‌آید.

دیدگاه‌ها