کد خبر : 2000317 | 17 بهمن 1402 ساعت 22:30 | 49.5K بازدید | 31 دیدگاه

اسامی بزرگ ردیف شدند

جنگ کی‌روش و برانکو برای تیم‌ملی چین!

برانکو یا کی‌روش؟ چه کسی در سال نوی چینی روی نیمکت این تیم خواهد نشست؟

جنگ کی‌روش و برانکو برای تیم‌ملی چین!

به گزارش “ورزش سه”، بعد از ناکامی چین با هدایت سرمربی داخلی در جام ملت‌های آسیا، گمانه‌زنی در مورد آینده این تیم به اوج خود رسیده و وبسایت‌های خبری این کشور اسامی مختلفی را برای هدایت چین مطرح می‌کنند.  

اگرچه چهار گزینه چینی هم برای سرمربیگری این تیم وجود دارند اما سه نام از شانس بیشتری برای هدایت چین برخوردار هستند: لوییز فیلیپه اسکولاری، کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ.

این در حالی است که اسکولاری در ۷۵ سالگی هدایت مینیرو را در سری آ برزیل برعهده دارد و از سال ۲۰۱۷ نیز در کشور خود سرمربیگری می‌کند و به نظر علاقه چندانی به ترک این کشور ندارد.

کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ اما نشان دادند که به پذیرفتن شغل در آسیا علاقه دارند و طبیعتا کار در چین جایگاه مهم و هیجان انگیزی برای آنها خواهد بود.

با این حال یک وبسایت چینی با تمجید از ایوانکوویچ او را گزینه شماره یک معرفی کرده است: «برانکو کسی است که که چندین آپشن را دارد، او به طور فعال پیشنهادی را ارائه می‌دهد که بودجه فدراسیون فوتبال را برآورده می‌کند، استانداردهای بین المللی مربیگری را دارد، سرمربی تیم ملی فوتبال عمان و ایران بوده و مربی سوپرلیگ چین بوده است.»

اشاره این وبسایت به قهرمانی برانکو با شاندونگ لوننگ است که باعث شد تا او آوازه خاصی در این کشور داشته باشد.

این وبسایت کارلوس کی‌روش را به عنوان یک سلبریتی بزرگ و سرمربی سرشناس معرفی کرده که گران‌تر از برانکو ایوانکوویچ است.

اما فدراسیون چین انتخاب نهایی خود را به بعد از سال نوی چینی (۱۰ فوریه) موکول کرده و به دنبال این است که گزینه مطلوب را انتخاب کند.

چین به دنبال صعود به جام جهانی است و با توجه به افزایش سهمیه آسیا از شانس خوبی برای حضور در آمریکا ۲۰۲۶ برخوردار خواهد بود؛ موقعیتی که برانکو و کی‌روش را به شدت برای پذیرفتن این پیشنهاد وسوسه می‌کند.

دیدگاه‌ها