کد خبر : 2000572 | 18 بهمن 1402 ساعت 22:54 | 32.4K بازدید | 29 دیدگاه

ایران فقط به سانتر متوصل شد!

ادعای سایت قطری: با هوش ایران را بردیم!

سایت قطری الکوره در تحلیل خود بعد از بازی ادعا کرد که تیم ملی قطر با توسل به بازی هوشمندانه ایران را شکست داده است.

ادعای سایت قطری: با هوش ایران را بردیم!

به گزارش "ورزش سه"، در نیمه نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، تیم‌های ملی قطر و ایران در ورزشگاه الثومه یک دیدار جذاب برگزار کردند که در نهایت عنابی‌ها 3-2 مقابل تماشاگران خودی پیروز شد و به فینال مقابل اردن رسیدند.

مربیان دو تیم امیر قلعه‌نویی و مارکس لوپز سرمربی اسپانیایی سرمربی قطر برنامه‌های تاکتیکی متفاوتی داشتند. سرمربی ایرانی به 4-2-3-1 متوسل شد و لوپز در خط میانی با سیستم 3-5-2 به تراکم عددی خط هافبک خود تکیه کرد. تفاوت دو تیم نه تنها در سطح برنامه‌های تاکتیکی، بلکه در فلسفه عملکرد هم بود. جایی که ایران بر قوای بدنی بازیکنانش تکیه کرد و قطر رویکردی هوشمندانه پیش گرفت.

1988292

تیم ملی ایران روی قدرت عضلات علی رضا جهانبخش کاپیتان تیم و دو عنصر هجومی خود سردار آزمون و مهدی طارمی حساب کرد. جنبه فیزیکی دو مدافع میانی ایران یعنی شجاع خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان در کنار دو هافبک تیم سعید عزت‌اللهی و سامان قدوس بر ایده تکنیک می‌چربید.

تیم قطری اما از هوش و تکنیک بازیکنانش به ویژه اکرم عفیف بهره برد که همه کار در زمین ایرانی‌ها کرد. او گلزنی کرد، موقعیت آفرینی‌های زیادی کرد و در هر حمله خطرناک بود. می‌توان گفت عامل پیروزی 2-1 قطر در نیمه اول خود او به تنهایی بود.

در سطح فنی، دو تیم با توجه به فاصله زیاد خط دفاعی از هافبک‌ها اشتباهات زیادی مرتکب شدند. در تیم قطر فتحی، همام احمد و محمد واد واقعا روز خوبی نداشتند و موقعیت‌های زیادی به ایرانی‌ها دادند. تیم ایران نیز با همین مشکل مواجه شد اما با قدرت و آمادگی بدنی بازیکنانش آن را جبران کرد و به همین دلیل تیم ایران نسبت به همتای قطری خود بهتر توانست مانع از حملات روی دروازه‌اش شود.

1988293

از نظر فنی، مارکز لوپز سرمربی تیم ملی قطر باید به‌خاطر هوشمندی خود برای از بین بردن نفوذ مدافعان کناری ایران، احسان حاج‌صفی و رامین رضاییان به خودش افتخار کند. سرمربی اسپانیایی از نظر استفاده از تعویض هم بهتر از همتای ایرانی خود عمل کرد، زیرا ورود اسماعیل محمد، حسن الحیدوس، خوخی بوعلم و طارق سلمان به بهبود عملکرد قطر در پیوند خطوط مختلف تیم خوب بود.
سرمربی ایرانی از تعویض‌هایش محمد محبی و میلاد محمدی سود چندانی نبرد، در حالی‌که بیشترین تکیه او به دو ستاره‌اش طارمی و آزمون و ارسال‌های جهانبخش و سامان قدوس بود.
(منبع الکوره)

دیدگاه‌ها