کد خبر : 2000685 | 19 بهمن 1402 ساعت 13:08 | 37.8K بازدید | 65 دیدگاه

ام وی پی برای ستاره قطر

اکرم عفیف طارمی و آزمون را جا گذاشت

به نوشته رسانه کره‌ای نیوزوان وینگر سرعتی عنابی احتمالا جایزه عنوان بهترین بازیکن جام هجدهم را خواهد برد.

اکرم عفیف طارمی و آزمون را جا گذاشت

به گزارش "ورزش سه" در مطلب این سایت آمده: اکرم عفیف قطری (السد) نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 کنفدراسیون فوتبال آسیا را با دریبلی درخشان و شوتزنی دقیق یادآور «شاهزاده فوتبال مصر» محمد صلاح (لیورپول) زیبا بود.  

قطر قصد دارد برای دومین بار متوالی قهرمان این مسابقات شود و عملکرد عفیف در سطح MVP در خط مقدم قرار دارد. قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا که روز هشتم در ورزشگاه الثمامه دوحه قطر برگزار شد، با شکست 3 بر 2 ایران قدرتمند به فینال راه یافت. آنها در دقیقه 4 نیمه اول به سردار آزمون (آاس رم) اجازه گل اول را دادند، اما تا پایان بازی تمرکز خود را حفظ کردند و بازگشت را کامل کردند. 

شخصیت اصلی‌ این برد عفیف بود. در دقیقه 17 نیمه اول عفیف توپ بلندی را با استادی از پشت در محوطه جریمه گرفت و به جاسم جابر (العربی) که در نزدیکی قوس پنالتی می‌دوید، پاس داد. شوت جابر از راه دور با پای راست به خط دفاعی ایران برخورد کرد و وارد دروازه شد. او در دقیقه 43 نیمه اول برای حل مشکل گلزنی تیمش پا پیش گذاشت. عفیف در سمت چپ نیمه حریف توپ را کوتاه کرد و بین چهار مدافع حریف پیش رفت و سپس با یک ضربه سریع پای راست مسیر دروازه را شکافت.  

1988475

مسیر گل پیروزی نیز از پاهای عفیف آغاز شد. در دقیقه 37 نیمه دوم، ارسال پای چپ عفیف توسط دفاع ایران با ضربه سر دفع شد و توپ در بیرون از محوطه جریمه به عبدالعزیز حاتم (الریان) قطر رسید. سپس، MVP مسابقات چهار سال قبل، المعز علی (الدحیل)، ضربه حاتم را گرفت و با آرامش گل پیروزی را به ثمر رساند. عفیف با اخراج شجاع خلیل‌زاده، بازیکن ایران، در یک حمله سریع در وقت اضافه نیمه دوم، به پیروزی پایان داد. 

عفیف که 1 گل و 1 پاس گل به ثمر رساند، پس از ایمن حسین (عراق) که 6 گل به ثمر رساند، تا نیمه نهایی با 5 گل و 3 پاس گل در رتبه دوم جدول گلزنان مسابقات قرار گرفت. در عین حال اگر او دوباره گل بزند و تیمش را در فینال مقابل اردن به پیروزی برساند، احتمال زیادی وجود دارد که بهترین گلزن و جایزه MVP را به دست آورد.

دیدگاه‌ها