کد خبر : 2000694 | 19 بهمن 1402 ساعت 13:33 | 41.9K بازدید | 20 دیدگاه

سوپرلیگ ریشه‌کن می‌شود؟

مشت محکم فرانسه به رئال مادرید و بارسا!

کشورهای عضو اتحادیه اروپا غیر از اسپانیا سند ارائه شده توسط فرانسه برای ریشه‌کن کردن سوپرلیگ را امضا کرده‌اند.

مشت محکم فرانسه به رئال مادرید و بارسا!

به گزارش "ورزش سه"، سوپرلیگ فوتبال با واکنش سخت اروپایی روبرو شده است. با توجه به تلاش مؤسسان سوپرلیگ (رئال و بارسا) برای برگزاری مسابقات خود، فرانسه از حمایت اتحادیه اروپا برای اعلامیه مشترک کشورهای عضو استفاده کرده تا مانع از شکل‌گیری سوپرلیگ به هر طریقی شود. این بیانیه توسط همه اعضای اتحادیه اروپا به جز اسپانیا امضا شده است.

دولت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، اکنون از کمیسیون اروپا می‌خواهد تا لایحه‌ای را پیش‌نویس کند که این پیوند را مستحکم‌تر کند. این اقدامی فراتر از هر بیانیه قبلی اتحادیه اروپاست که قبلاً هرگز به این صراحت به سوپرلیگ پرداخته نشده بود.

1969483

A22 Sports Management، شرکت حامی مالی سوپرلیگ، از زمانی که حکم دادگاه اتحادیه اروپا در دسامبر سال گذشته به نفعشان صادر شد، تلاش کرده است تا پروژه خود را شکل دهد، پروژه‌ای که برای اولین بار در آوریل 2021 راه‌اندازی شد. 

تلاش فرانسه برای تصویب قانون حذف سوپرلیگ در حالی صورت می‌گیرد که خود را برای میزبانی کنگره یوفا در پاریس در روز پنجشنبه آماده می‌کند.

اتحادیه اروپا برای سال‌ها موضعی علیه سوپرلیگ اتخاذ کرده است و سند فرانسه از کمیسیون می‌خواهد تا از بنیان این پروژه را باطل کند.

دیدگاه‌ها