کد خبر : 2000732 | 20 بهمن 1402 ساعت 03:23 | 20.6K بازدید | 1 دیدگاه

باورنکردنی: نیمکت تیم ملی در اختیار دوقلوهای مصری

موافقان و مخالفان انتخاب حسام حسن به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال مصر نظرات مختلف خود را بیان می‌کنند.

باورنکردنی: نیمکت تیم ملی در اختیار دوقلوهای مصری

به گزارش "ورزش سه"، واکنش‌های گوناگونی نسبت به تصمیم انتصاب حسام حسن به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال مصر، وجود دارد. طرفداران حسام حسن او را گزینه مناسبی برای این سمت می‌دانند اما منتقدان معتقدند که او بیش از حد عصبانی است و اینکه به تنهایی شوق انجام این کار را دارد به او کمک نمی‌کند.

نام حسام حسن روز چهارشنبه در توییتر حساب کاربران مصری ترند بود و همچنین او در موتور جستجوی گوگل هم در این کشور پربازدیدترین سوژه بود. انتخاب او موج بزرگی از نظرات موافقان و مخالفان را ایجاد کرد. درحالی‌که خالد بیومی، منتقد و مفسر ورزشی، در صفحه خود در توییتر با اعلام حمایت کامل برای حسام حسن آرزوی موفقیت کرد، شریف اکرامی، بازیکن مصری، به دلیل این انتخاب از فدراسیون فوتبال مصر انتقاد کرد: "واقعیتی غم‌انگیز، خنده‌دار، تضاد عقاید، احساس‌گرایی در انتخاب، خلاقیت در انتخابات اشتباه و بن‌بست در راه‌حل‌ها، تصمیمات خودسرانه‌ای که همه ما از آن سود می‌بریم و بهای آن را نسل‌های آینده خواهند پرداخت."

1988532

حسام حسن، متولد 1966، از نظر کنفدراسیون فوتبال آفریقا یکی از مشهورترین و بهترین فوتبالیست‌های 50 سال اخیر قاره آفریقا به شمار می‌رود و عناوین زیادی را به دست آورده است. انتخاب برادر او در تیم ملی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. او برادر دوقلوی خود را به عنوان مدیر تیم ملی انتخاب کرده که در فوتبال جهان بی‌سابقه است.

حسن المستکاوی، منتقد ورزشی مصری، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: "اگر انتخاب او برای تیم ملی به خاطر شور و شوق ملی بود، کافی نیست و در تیم ملی توانایی‌های فنی لازم است." ایمن ابوعید، منتقد ورزشی مصری، نیز به نوبه خود به الشرق الاوسط گفت: "این تصمیم به نفع تیم ملی است و حسام حسن شایسته چنین انتخابی بود. ترس یا اعتراض برخی مبنی بر اینکه او در کنترل اعصاب یا احساسات خود در زمین خوب نیست، ممکن است ناشی از اتفاقات قبلی باشد، به ویژه اینکه ابراهیم، برادر دوقلوی او، روی نیمکت می‌نشیند. مشکل این است که ابراهیم معمولاً در صف اول حوادث است... او مدیر تیم است، یعنی شخصی است که قرار است اوضاع را آرام کند، اما معمولاً برعکس عمل می‌کند."

حسام حسن، مهاجم سابق الاهلی و تیم ملی مصر، یک هفته پیش به عنوان مربی جدید تیم مدرن فیوچرز انتخاب شده بود تا اینکه با پیشنهاد مربیگری مصر و جانشینی روی ویتوریا مواجه شد. حسام به خاطر انتقادات مداومش از ویتوریا و همچنین برخی بازیکنان تیم ملی مصر شهرت داشت که برخی معتقد بودند ممکن است او به درگیری با آن‌ها نزدیک شود اما پس از پایان همکاری مصر و ویتوریا، او این فرصت را به دست آورده تا روی نیمکت تیم ملی کشورش بنشیند.

دیدگاه‌ها