کد خبر : 2000812 | 20 بهمن 1402 ساعت 05:41 | 29.8K بازدید | 19 دیدگاه

پس از تصویب رسمی

سیستم جدید چمپیونزلیگ چگونه است

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در جلسه امروز با تغییر سیستم فعلی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا موافقت کرد.

سیستم جدید چمپیونزلیگ چگونه است

به گزارش "ورزش سه"، مهم‌ترین و پرطرفدارترین تورنمنت در سطح باشگاهی اروپا قرار است از فصل آینده با تکیه بر سیستم جدید برگزار شود و به سیستمی که دو دهه بر این مسابقات حاکم بود، پایان دهد.

این مسابقات قبلا به‌عنوان جام باشگاه‌های اروپا شناخته می‌شد و فرمت متفاوتی نسبت به سیستم برگزاری فعلی داشت. مرحله گروهی برای اولین‌بار در فصل ۹۲-۱۹۹۱ تشکیل شد. در جایی که ۸ تیم صعودکننده از مرحله ۱۶ تیمی به دو گروه ۴تایی تقسیم می‌شدند و برای کسب جام با همدیگر رقابت می‌کردند.

این مسابقات دست‌خوش چندین تغییر دیگر شد تا اینکه در فصل ۰۴-۲۰۰۳ سیستم فعلی‌ای که در این فصل به پایان می‌رسد انتخاب شد.

1972790

در سیستم کنونی ۳۲ باشگاه حاضر در مسابقات به ۸ گروه ۴ تیمی تقسیم می‌شوند و پس از پایان بازی‌های گروهی و صعود دو تیم اول هر گروه، مسابقات به‌صورت حذفی برگزار می‌شوند.

بولت تراکتورسیستم جدید لیگ قهرمانان اروپا چگونه است؟

در فرمت جدید هر تیم قرار است ۸ بازی انجام دهد که ۲ بازی بیشتر از تعداد بازی‌هایی است که طبق سیستم کنونی برگزار می‌شود. ۴ بازی در خانه و ۴ بازی خارج از خانه.
تیم‌ها بر اساس رده‌بندی یوفا در ۴ سید طبقه‌بندی می‌شوند و هر تیم بر اساس قرعه‌کشی با تیم‌های دیگر از دیگر سیدها بازی خواهد کرد.

در پایان هشت تیم اول جدول بر اساس امتیاز به مرحله حذفی صعود می‌کنند و تیم‌های رده نهم تا بیست و چهارم دوباره رقابتی مانند پلی‌آف برگزار می‌کنند و هشت باشگاه برتر این رقابت هم به مرحله حذفی می‌روند تا ۱۶ تیم مرحله یک‌هشتم کامل شود.
سپس مرحله حذفی به شکل عادی برگزار خواهد شد.

یوفا همچنین با تغییر فرمت لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا از فصل بعد موافقت کرد و هر دو رقابت مانند لیگ قهرمانان اروپا شامل ۳۶ تیم خواهند بود.

دیدگاه‌ها