کد خبر : 2000817 | 20 بهمن 1402 ساعت 07:06 | 14.1K بازدید | 4 دیدگاه

برگی از تاریخ

چه کسی شریک گل صدم آرش برهانی برای استقلال شد

ده سال پیش در چنین روزی تعداد گل‌های آرش‌برهانی در استقلال سه رقمی‌ شد.

چه کسی شریک گل صدم آرش برهانی برای استقلال شد

به گزارش "ورزش سه"، لیگ سیزدهم یکی از فصل‌های حساس فوتبال ایران در یک دهه اخیر بود. فصلی که سه تیم استقلال، پرسپولیس، تراکتور، سپاهان، فولاد و حتی نفت تهران براس قهرمانی می‌جنگیدند و این رقابت تا هفته‌های آخر ادامه داشت. البته که تراکتوری‌ها در آن فصل بعد از کسب جام حذفی در تعطیلات نیم فصل، به نوعی اشباع شدند و از کورس قهرمانی جا ماندند اما سایر تیم‌ها تا روز آخر شانس قهرمانی داشتند.

در هفته بیست و ششم از لیگ سیزدهم بود که تیم‌های استقلال و سایپا باید در سرمای ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌رفتند. استقلال با امیر قلعه‌نویی و سایپا با انگین فیرات آلمانی باید راهی میدان می‌شدند. تیم سایپا آن روزها در رتبه‌های میانی جدول قرار داشت اما استقلالی‌ها در رتبه دوم درست پشت سر پرسپولیس علی دایی بودند و به هر سه امتیاز این بازی نیاز داشتند.

1988695

شرح بازی:
در حالی که دو تیم در نیمه نخست با تساوی صفر بر صفر راهی رختکن شدند، در نیمه دوم ورق کاملا به سود آبی‌ها برگشت. پنجاه و ششمین دقیقه بازی بود که حملات پردامنه آبی‌ها روی دروازه سایپا جواب داد. نفوذ هاشم بیگ‌زاده به محوطه جریمه و پاس رو به بیرونش برای آرش برهانی با ضربه شماره ۹ آبی‌ها به تور دروازه باقر‌ صادقی چسبید تا هم استقلال از سایپا پیش بیفتد و هم آرش‌برهانی برای صدمین‌بار با پیراهن استقلال گلزنی کند.

1988694

در ادامه کار نیز در هفتاد و پنجمین دقیقه بازی بود که این‌بار آرش با یک پاس کات بک برای ابوبکر کبه، او را در موقعیت گلزنی قرار داد تا دروازه سایپا برای دومین بار باز شود. این دیدار در پایان با همین نتیجه به پایان رسید و استقلال با پنجاه امتیاز موقتا به صدر جدول رفت. در پایان بازی آرش برهانی به عنوان بهترین بازیکن و مرحوم مجید غلام‌نژاد به عنوان بازیکن اخلاق از سوی سازمان لیگ انتخاب شدند.

آرش‌برهانی در پایان لیگ پانزدهم برای همیشه از استقلال جدا شد. او با پیراهن استقلال در ۲۹۲ بازی ۱۰۷ گل به ثمر‌رساند  تا نامش به عنوان برترین گلزن تاریخ باشگاه استقلال ثبت شود.

رکوردی که با توجه به اینکه نزدیک‌ترین فرد برای شکستن آن که هنوز مشغول بازی در استقلال است یعنی‌ارسلان مطهری‌ با ۲۹ گل زده، فاصله خیلی زیادی با او دارد بعید است تا سال‌های آتی کسی بتواند به آرش نزدیک شود.

دیدگاه‌ها