کد خبر : 2000838 | 20 بهمن 1402 ساعت 09:00 | 33.2K بازدید | 27 دیدگاه

سومین ازبکستان تاریخ پرسپولیس

اورونوف برعلیه خاطرات تلخ دو هموطن قبلی!

اوستون اورونوف تبدیل به سومین ازبکستانی تاریخ باشگاه پرسپولیس شد.

اورونوف برعلیه خاطرات تلخ دو هموطن قبلی!

به گزارش "گورزش سه، دومین خرید خارجی پرسپولیس در پنجره زمستانی، اوستون اورونوف هافبک تیم ملی ازبکستان و باشگاه نوبهار بود که تا همین چند روز قبل یکی از گزینه‌های اصلی باشگاه استقلال به حساب می‌آمد اما سرانجام توسط پرسپولیس هایجک شد.

این هافبک جوان و ۲۳ ساله سومین بازیکن ازبکستانی تاریخ پرسپولیس است و می‌خواهد خاطره نه‌چندان خوش دو هموطن قبلی را از ذهن قرمزها پاک کند. به همین بهانه نگاهی به عملکرد دو ازبکستانی سابق سرخ‌ها داشته‌ایم.

۱.الکساندر لوبانوف، معمولی‌تر از حد تصور!
اولین بازیکن ازبکی که در پرسپولیس توپ زد، الکساندر لوبانوف دروازه‌بان پاختاکور بود که در نیم فصل لیگ پانزدهم به جمع شاگردان برانکو اضافه شد.

1988718

برخلاف آنچه که مطرح می‌شد اما لوبانوف چندان دروازه‌بان شش دانگی نبود و بعد از چند بازی و عملکرد نه‌چندان خوب، ذخیره سوشا مکانی در پرسپولیس شد. سرانجام بعد از اشتباهات سوشا در روز شکست پرسپولیس مقابل نفت تهران بود که برانکو تصمیم گرفت در هفته‌های آخر از لوبانوف درون دروازه تیمش استفاده کند.

هرچند حضور او هم نتوانست مانع از قهرمانی استقلال خوزستان شود و در نهایت با انجام تنها ۸ بازی از پرسپولیس جدا شد. این سنگربان ۳۸ ساله این روزها در یک باشگاه معمولی در کشورش مشغول گذراندن آخرین روزهای فوتبالی‌اش است.

۲. شرزود تمیروف، مهاجمی که با چهارچوب قهر بود!

1703452

یکی از بدترین خارجی‌های چندسال اخیر پرسپولیس، بی‌شک شرزود تمیروفی بود که با هزار امید و آرزو جذب این تیم شد. مهاجمی که به عنوان بازیکن ملی پوش به جمع سرخ‌ها در نیم فصل لیگ بیست و یکم اضافه شد اما با وجود فرصت زیاد و فیکس بودن در اکثر بازی‌ها، هرگز بازیکن خوبی نشان نداد تا همانند لوبانوف خیلی زود پرونده حضورش در پرسپولیس بسته شود.

تمیروف در پرسپولیس ۱۱ بازی انجام داد و با زدن تنها ۱ گل از جمع قرمزها در پایان فصل جدا شد.

تمیروف برای لیگ بیست و دوم راهی پیکان شد اما در جمع خودروسازان نیز عملکرد خوبی نداشت و با زدن تنها ۱ گل در ۲۵ بازی از پیکان جدا شد.

دیدگاه‌ها