کد خبر : 2000891 | 20 بهمن 1402 ساعت 13:28 | 127.5K بازدید | 32 دیدگاه

مدعیان جام آسیا ۲۰۲۳ در مقدماتی جام جهانی چه کردند؟

شاید اردن از مسابقات بعدی حذف شود!

تیم‌های آسیایی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ شرایط بسیار عجیبی دارند.

شاید اردن از مسابقات بعدی حذف شود!

به گزارش "ورزش سه، همیشه در دل مقدماتی‌های جام جهانی و جام ملت‌های آسیا تفاوت‌های بسیار زیادی وجود دارد. اگرچه عراق در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ و تیم ملی قطر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ قهرمان شدند اما هرگز در مقدماتی‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۸ عملکرد قابل قبولی نداشتند تا همگی از حذف آنها در مسیر رسیدن به جام جهانی تحت عنوان یک اتفاق عجیب یاد کنند. البته این موضوع هیچ جای تعجبی ندارد چرا که در دل تورنمنت جام ملت‌های آسیا تیم‌ها برای رقابت شور و اشتیاق بیشتری دارند و تمامی بازی‌ها در یک بازه زمانی مشخص برگزار می‌شود اما در مقدماتی جام جهانی وقفه‌های ایجاد شده موجب افت بدنی و ذهنی تیم‌ها می‌شود. حال به همین منظور نگاهی به مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا و مقایسه با شرایط تیم‌های مدعی در جام ملت آسیا خواهیم داشت.


اردن
فینالیست جام ملت‌های آسیا که از آغاز حضورش در این تورنمنت هیچکس این تیم را به عنوان یک مدعی برای یک چهارم هم نمی‌دید، حالا در فینال حضور دارد. این تیم در مقدماتی جام جهانی با قبول یک شکست مقابل عربستان و تساوی برابر تاجیکستان در رده سوم گروه G قرار دارد. اکنون این تیم تنها یک امتیاز در مقدماتی دارد و حتی لازم به یادآوری است که اردنی‌ها در سال ۲۰۲۳ تنها ۲ بازی از ۱۰ بازی خود را نباختند!

1988686

قطر
میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ و حالا میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ و حتی مدافع عنوان قهرمانی در مقدماتی جام جهانی پیش رو شرایط خوبی دارد. این تیم با زدن ۱۱ گل و دریافت تنها یک گل در دو بازی توانسته ۶ امتیازی صدرنشین گروهی باشد که هند، کویت و افغانستان در آن حضور دارند.

1988594

ایران
تنها صدرنشین در میان گروه‌های نه‌گانه مقدماتی جام جهانی که امتیاز کامل ندارد، ایران است. تیم ملی ایران مقابل ازبکستان متوقف شد و در شروع دوباره این تورنمنت باید با ترکمنستان دیدار کند.

1988214

کره‌جنوبی
کره‌ای‌ها پیش از جام ملت‌های آسیا، چین را با نتیجه سه بر صفر شکست دادند و قبل از آن هم با پنج گل سنگاپور را در هم شکستند تا صدرنشین گروهشان باشند.

1987952

ژاپن
پسران موریاسو با ۲ برد برابر میانمار و سوریه که به هر کدام از آن‌ها ۵ گل به ثمر رسانده، خیالش از مرحله نخست مقدماتی جام جهانی راحت است.

1986650

سوریه 
شاگردان کوپر که در مقدماتی جام جهانی هم‌گروه ژاپن هستند در ۲ بازی خود کره‌شمالی را شکست دادند اما به دلیل تفاضل کمتر نسبت به کره‌شمالی سوم است و شاید هرگز آنها را در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی هم نبینیم!

1985387

مالزی
ضعیف‌ترین تیم تورنمنت آسیا حالا در مقدماتی جام جهانی با ۶ امتیاز از ۲ بازی بالاتر از عمان، قرقیزستان و چین‌تایپه در کمال ناباوری صدرنشین است و تغییرات نیمکت‌ها در عمان و قرقیزستان قطعا به سود آنها نیز خواهد بود.

1983169

ازبکستان
گرگ‌های سفید با ۴ امتیاز برابر ایران هستند و امیدوار هستند تا جام جهانی ۲۰۲۶، نخستین حضور آنها در این تورنمنت باشد.

1980158

عراق
آنها هم با ۶ امتیاز که از ۲ پیروزی مقابل اندونزی و ویتنام بوده، صدرنشین بلامنازع گروه خود هستند.

1984497

عربستان
شاگردان مانچینی با کسب ۱۰۰ درصد پیروزی از ۲ بازی حالا در صدر گروه G حضور دارند.

1985238

تاجیکستان
هم‌گروه اردن و عربستان با ۴ امتیاز در رده دوم پایین‌تر از عربستان و بالاتر از اردن ایستادند!

1986103

استرالیا
ساکروس‌ها در گروه خود لبنان، فلسطین و بنگلادش را دارند و قطعا خیالشان راحت خواهد بود.

1984364

تاریخ برگزاری بازی‌ها
۴ بازی از مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا باقی مانده است. این دیدارها در تاریخ‌های ۲ فروردین، ۱۷ فروردین، ۱۷ خرداد و ۲۲ خرداد برگزار خواهد شد. 

پس از آن ۱۸ تیم راه یافته که تیم‌های اول و دوم هر گروه هستند، در سه گروه شش تیمه حاضر می‌شوند. این دیدارها نیز ۱۵ شهریور برگزار می‌شود که در پایان آن از هر سه گروه تیم‌های اول و دوم صعود مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۶ خواهند داشت که تا شهریور ۱۴۰۴ طول خواهد کشید.

پس از آن تیم‌های سوم و چهارم هر گروه در ۲ گروه سه تیمه رقابت می‌کنند که صدرنشین‌ها صعود مستقیم به جام جهانی را تجربه خواهند کند. تیم‌های دوم نیز پلی آف مجدد که برنده آن صعود مستقیم و بازنده آن به پلی آف کنفدراسیون‌ها راه خواهد یافت.

دیدگاه‌ها